اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677485431

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد

360 میلیاردتومان تسهیلات برای 20 واحد صنعتی

کد: 1395051677485431

http://goo.gl/z0uBS3

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور صنایع وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از پرداخت حدود 360 میلیارد تومان تسهیلات به 320 واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروزخبر داد.

360میلیاردتومان تسهیلات برای 20 واحد صنعتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت محسن صالحی نیا گفت :  واحدهایی که عقد قرار دادشان انجام شده نیز حدود 50 واحد هستند که رقم 400 میلیارد تومان را شامل می شود و در شروع طرح عدد خوبی است.
وی همچنین اعلام کرد : با توجه به جلسلت با بانکها و سازمانهای صنعت ،معدن و تجارت استانی این آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داریم تا پایان شهریور تمامی عقد قرارداد ها منجر به پرداخت شود و این پرداختها  و نتایج عملیاتی  آثار خود را از اوایل مهرماه در واحدها مشاهده کنیم .
معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با اشاره به ابلاغیه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : پروژه ای که بر اساس ابلاغیه این ستاد دنبال می کنیم  واحدهای کوچک را برای توسعه آموزشهای فنی و صادراتی کردن وارتقای سطوح مربوط به فعالیتهای این واحدهای کوچک نبال می کنیم که پرداخت تسهیسلات و عقد قرار دادها نیز در این راستا بوده  است.
صالحی نیا افزود :  در زمینه واحدهای تولیدی چه واحدهایی که از سوی اعضای کارگروه در واحدهای ستاد تسهیل و رفع موانع استانی شناسایی شده اند و چه واحدهای تولیدی که درخواستهای خود را مطرح کرده اند اینها واحدهایی هستند که مشکلات مدیریتی ، نرم افزاری ارتقای استانداردها و ارتقای سطح رقابت پذیری تولیدات را دارند در یک مرحله داریم و در کارگروه های استانی بررسی می شوند.
وی ادامه داد: در مرحله دیگر واحدهای که مسائل و مشکلاتشان رسیدگی می شود نیاز دارند که با تامین نقدینگی مناسب و تعیین تکلیف بدهی هایی که قبلا داشته ند با تشخیص کارگروههای استانی که دبیرش خود روسای صنعت ، معدن و تجارت استانها هستند و رییسش هم با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی با استانداران هست مشکلاتشان رسیدگی شود.
به گفته صالحی نیا با تشکیل جلسات متعددی در توجیه این طرح با بانکهای مختلف و بانکهای عامل  بانک مرکزی با ابلاغیه ای برای تسهیل در نحوه پرداخت این تسهیلات راهکار داده است.
وی ادامه داد: بر این اساس کار در کارگروههای استانی شروع شده و نزدیک سه ماه است که در خواستها رسیدگی و بررسی شده و به بانکهای استانی ابلاغ شده است.
به بیان صالحی نیا بر این اساس حدود 10 هزار واحد تولیدی کوچک تا 100 نفر شاغل بررسی شده اند که در قالب واحدهای کشاورزی و صنعتی 60 درصد کشاورزی و حدود 40 درصد صنعتی هستند و تا امروز و به لحاظ ارقام در خواستی بر عکس است و واحدهای صنعتی در خواستشان بالاتر است که امیدواریم به نتایج مطلوب برسد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید