اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677970052

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران تاکید کرد

ضرورت نیاز سنجی تأسیسات هتلی در کشور

کد: 1395051677970052

http://goo.gl/cJXvRe

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران گفت: نگاه آماری و نیاز سنجی لازم در خصوص تأمین مراکز اقامتی استان ها با توجه به استعدادهای بالقوه و بالفعل جذاب برای گردشگران وجود ندارد.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمانهای استان تهران

به گزارش اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، محمد علی فرخ مهر  با بیان این مطلب اظهار کرد: اخیرا شاهد برخی اطلاعات منتشر شده در برخی رسانه ها هستیم که با نگاهی متفاوت، اقداماتی که در نظراست حوزه گردشگری به ویژه هتلداری به اجرا گذارده شود مانند تأمین نیازهای تجهیزاتی هتلها از طریق واردات و یاتدابیر صورت گرفته توسط سازمان میراث فرهنگی و هتلداران بخش خصوصی در راستای احداث هتل های مدرن 5 ستاره در سراسر کشور را در تضاد با شرایط اقتصادی کشور مطرح و یا واردات تجهیزات را مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی ذکر نموده اند که بطور حتم، جای بررسی دارد.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات هتل ها، اظهار کرد تلاش اولیه سرمایه گذاران هتل بر این اساس است که به منظور رشد تولیدات داخلی از یک سو و ازسوی دیگر دریافت سرویس خدمات پس از فروش تولیدات داخلی جایگاه ویژه ای دارند بدین منظور 80 تا 90 درصد از نیازهای تجهیزاتی در داخل، و تولیدات داخلی تأمین خواهد شد. لذا 10% از تجهیزات هتلی از خرید خارجی که گمرک در کاهش هزینه واردات کمک خواهد کرد، فقط در حد نیاز هتل از طریق وارد کنندگان آن فراهم خواهد شد.

فرخ مهر خاطر نشان کرد: با توجه به گشایش های صورت گرفته در روند سیاست های خارجی ایران، چرخش کشورهای اروپایی به طرف ایران و حضور پر رنگ گردشگران خارجی، به طور حتم، نیازمند حضور سرمایه گذار در صنعت هتلداری هستیم، چرا که نسبت به سایر حوزه های گردشگری پر هزینه ترین بخش گردشگری محسوب می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه با تمهیدات مسئولان و متولیان گردشگری، شرایط لازم برای ورود سرمایه گذار داخلی فراهم گردد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و در غیر اینصورت می بایست، راه برای حضور سرمایه گذار خارجی هموار شود.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمانهای استان تهران خاطر نشان کرد: ما نیازمند برنامه ریزی و نیاز سنجی لازم درخصوص مراکز اقامتی هر شهر و استان با توجه به وجود استعداد های بالقوه و بالفعل که برای گردشگر اعم از ایرانی و خارجی جذابیت دارد هستیم.

و امیدواریم با شورای راهبردی که جهت تهیه برنامه جامع گردشگری کشور در سازمان میراث فرهنگی جلسات خود را آغاز نموده بتوانیم به اهداف این صنعت نزدیک و نزدیکتر شویم.

عرض کنم ما به تناسب حضور گردشگران خارجی و داخلی نیاز به سطوح مختلف هتل داریم که طبعا با ساخت هتلهای لوکس سطح هتلهای ما در سطح جهانی ارتقاء خواهد یافت و نیز در سایر درجات هتل گردشگر داخلی وخارجی منتفع خواهند شد، اگر نیم نگاهی به این صنعت در قبل از انقلاب داشته باشیم، شاهد بودیم بخش اعظمی از حضور گردشگران آنزمان به صورت متعارف اسکان آنها در مسافرخانه ها بوده که بعدها به مهمانپذیر تغییر نام داده شد، پوشش داده می شدند.

لذا نیاز کشور به مراکز اقامتی صرفا هتل لوکس 5 ستاره نیست بلکه در نیازسنجی طبقات مختلف گردشگر می بایست در ایجاد مراکز اقامتی توجه گردد، البته میبایست همه سطوح مراکز اقامتی از هتل یا مهمانپذیر در جایگاهی که دارند استانداردهای لازم را دارا باشند و این اصل مهمی در پایداری و ثبات مراکز اقامتی خواهد بود، البته نقش متولیان امر در تأمین منابع مالی و تسهیلات لازم جهت رشد مراکز اقامتی بسیار مهم می باشد.

وی افزود: تأمین مراکز اقامتی باید به تناسب نیاز سنجی که صورت میگیرد به صورت هدفمند با نقشه راهی که در این حوزه در قالب طرح جامع گردشگری در خصوص مراکز اقامتی تنظیم می شود باشد تا سرمایه گذاران را به سمت و سویی که در این طرح تدوین می گردد، سوق داده شوند.

وی افزود: این اقدام، از تلف شدن سرمایه ها از یک سو و تأمین مراکز اقامتی از سوی دیگر، فضای مناسب برای جذب گردشگر در هر استان و شهر معنا دار خواهد بود چرا که به تناسب موقعیت و شرایط جغرافیایی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی، طبیعی، توریست پذیر، مراکز اقامتی نسبت به سطح و درجه هتل و یا سایر مراکز اقامتی تأمین و پوشش لازم گردشگران را خواهد داشت.

به گفته فرخ مهر چنانچه در ایجاد مراکز اقامتی بدون نیاز سنجی هر شهر و استانی عمل گردد شاهد آن هستیم که در زمان پیک، هتل ها و سایر مراکز اقامتی با سطح اشغالی که دارند توان تأمین هزینه های جاری خود را نداشته باشند و یا اقدام به تخفیف های بالایی نسبت به نرخ مصوب ابلاغی می کنند و این عدم توازن موجب بروز اشکالاتی می گردد که می بایست این موضوع مورد توجه مسئولان و متولیان به ویژه در زمان موافقت ساخت مراکز اقامتی با تعیین سطح و درجه مورد نیاز هر شهر و استان قرار گیرد.فرخ مهر با تأکید بر اینکه آنچه از دید سیاست گذاران و برنامه ریزان این صنعت پویا مغفول مانده ایجاد جاذبه های جدید است، گفت: با درایت برنامه سازان این صنعت در اتاق فکر گردشگری با محوریت اندیشمندان و صاحب نظران، می توان جاذبه های جدیدی طراحی و به جدول مکان های گردشگری تاریخی ، مذهبی، طبیعت، پذیرش تورهای هنری- ادبی که زیر شاخه های متعددی دارد، اضافه نمود، وا ین امر با استفاده از انجمن های علمی و فرهنگی،هنری و توانمندیهای آنها می تواند نسبت به تاریخ معاصر ایران در محورهای علمی- فرهنگی- هنری- ادبی به جهانیان بشناساند و جایگاه جدیدی را برای گردشگران خاص خود رقم زده خواهد شد.

به گفته وی، همانگونه که در این راستا تورهای سلامت به پذیرش گردشگر خارجی اضافه شده است و فصل جدیدی برای رونق کسب و کار و اشتغال زایی را فراهم کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی