اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052182325797

افزایش مهارت‌ تخصصی اسکورت «اموال تاریخی»

کد: 1395052182325797

http://goo.gl/7PVzIH

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین کارگاه آموزشی تخصصی اسکورت و نظارت بر جابجایی اشیاء تاریخی فرهنگی، ویژه کارکنان یگان حفاظت سراسر کشور برگزار شد

افزایش مهارت‌ تخصصی اسکورت «اموال تاریخی»

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پلیس حفاطت ، این کارگاه آموزشی  4 روزه بود و امروز پس از سپری کردن سرفصل دروس  مرتبط با اسکورت اموال تاریخی از سوی فراگیران، با اهداء لوح تقدیر به برگزیدگان این دوره خاتمه یافت.

در مراسم اختتامه این دوره که با حضور فرمانده یگان حفاظت، معاونت میراث فرهنگی ، مدیران ستاد مرکزی سازمان و جمعی از فراگیران دوره آموزشی در محل دانشکده علوم وفنون مرزبانی برگزار شد، سرهنگ افشار - ریاست دانشکده علوم و فنون انتظامی، ضمن عرض خیرمقدم و تبریک روز خبرنگار  با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری میراث فرهنگی به عنوان وظیفه ملی میهنی ، بهره مندی از آموزش‌های حرفه ای و مهارتی متناسب با مشاغل و تجهیز نیروهای یگان حفاظت به ابزار و دانش فنی را از ضروریات امر برشمرد.

وی ضمن تاکید بر ارائه محتوایی دروس و آموزش‌های عملی مطابق با استانداردهای روز دنیا، طی 30 ساعت کلاس آموزشی و 9 محور درسی مرتبط در این دوره تخصصی، با ذکر قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فرد دانشگاه و بهره گیری از فضای آموزشی، امکانات پژوهشی و اساتید مجرب، در خصوص تداوم همکاری‌های آتی و ارائه آموزش‌های تکمیلی اظهار امیدواری کرد.

در ادامه مراسم سردار رحمت الهی - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مراسم و افراد دخیل در امر هدایت و برنامه ریزی دوره آموزشی تخصصی اسکورت اموال تاریخی، با تشکر از حضور نمایندگان اصحاب رسانه، از وظائف ذاتی یگان در رابطه با تامین حفاظت اموال منقول و غیر منقول و ماهیت چند وجهی ماموریت‌های محوله در ابعاد حفاظتی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی نام برد.

وی با اشاره به مشابهت برخی جنبه‌های ماموریت یگان با وظایف ذاتی نیروی انتظامی، از واگذاری بخشی از وظائف حوزه ماموریت نیروی انتظامی به عنوان فلسفه تشکیل یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی کشور یاد کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را برگرفته از نگرش‌های نوین آموزش مبتنی بر ایجاد تعادل بین پیشگیری از وقوع جرم و اجرای قانون در مقابل نگاه سنتی پیشین بر پایه آموزش‌های متمرکز بر تکنیک‌های دفاعی و تقویت قوای جسمانی عنوان و با اشاره به اهمیت جنبه عملی و تجربی آموزش به ویژه در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی با موضوعات، جرم شناسی، آسیب شناسی و... به لزوم بهره مندی از تجارب صاحب نظران در کسب مهارت‌های شغلی در راستای تشکیل یگانی منسجم و آموزش دیده و کیفی سازی ماموریت‌ها ی محوله، با هدف ارتقاء تراز سازمانی نیروهای یگان حفاظت اشاره کرد.

در ادامه این همایش دکتر طالبیان - معاون میراث فرهنگی، با تشریح وظائف سازمان و یگان حفاظت در خصوص نگهداری مواریث تاریخی فرهنگی به عنوان نماد هویت اجتماعی، با توجه به تخصصی بودن امر اسکورت اموال تاریخی، ضرورت کسب آموزش‌های لازم از ابتدا تا انتهای فرآیند نقل و انتقال اموال را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به لزوم بهره گیری مناسب از پتانسیل نیروی انسانی و تشکل‌های مردم نهاد، هم راستا با پشتیبانی همه جانبه نیروی انتظامی،  انجام مطلوب ماموریت‌های یگان حفاظت و تحقق رسالت اصلی سازمان  در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی را  ممکن دانست.

وی ضمن استقبال از تفاهم نامه منعقده، با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم انتظامی، خواستار ادامه روند همکاری‌های فی مابین در کسب مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی شد.

در خاتمه مراسم، ضمن قرائت زمینه‌های مشترک همکاری تفاهم نامه فی مابین یگان حفاظت و دانشکده علوم و فنون انتظامی، با اهداء لوح تقدیر از برگزیدگان فراگیر دوره آموزشی تخصصی اسکورت اموال تاریخی تقدیر به‌عمل آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]