اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052383145431

نعمت‌زاده:

صنعت، معدن وتجارت پیشران اقصاد کشور است

کد: 1395052383145431

http://goo.gl/nRMz3s

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت، معدن و تجارت کشور پیشران اقتصادکشوراست و عمده اقتصادکشور راشامل شده به طوریکه 38 درصد تولید ناخالص ملی و یک سوم اقتصاد کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق می‌‌شود.

صنعت، معدن وتجارت پیشران اقصاد کشور است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت «محمدرضا نعمت‌زاده» به همراه قائم‌مقام امور تولید و معاون توسعه مدیریت،‌ منابع و امور استان‌ها همچنین سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی وزارت متبوع خود بامداد امروز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)‌ با بیان این مطلب افزود: علیرغم اینکه بخش عمده اقتصاد کشور در این وزارتخانه رقم می‌خورد ولی در عین حال وابستگی این وزارتخانه به اقتصاد کل کشور از جمله: نرخ ا رز، نرخ تسهیلات بانکی، سیاست‌های گمرکی و غیره وجود دارد .
مهندس نعمت‌زاده با بیان اینکه این وزارتخانه در واقع پنجره بیرونی اقتصاد کشور است افزود: ساخت تمامی کالاهای مصرفی داخلی همچنین صادراتی و خدمات فنی ـ مهندسی را این وزارتخانه عهده‌دار می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در عرض سه ساله گذشته دولت تدبیر و امید ، تحول بزرگی در بخش صنعت و معدن کشور رخ داده است افزود: ایجاد خوداتکایی در طراحی، تأمین نیازمندی‌ها، تولید و عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی حرکت بزرگی محسوب می‌شود.
نعمت‌زاده در توضیح این مطلب افزود: گرچه در مقایسه با دنیای پیشرفته خیلی جلو نیستیم ولی در سطح منطقه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در ایجاد صنایع دانش‌بنیان و ساخت تجهیزات پزشکی همچنین طراحی و ساخت پالایشگاه‌‌ها و نیروگاه‌ها جزو ده شرکت اول دنیا بوده و مبادرت به ساخت انواع توربین، لوکوموتیو و غیره نمودیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر اینکه این وزارتخانه موتور پیشران اقتصاد کشور است افزود: به طور متوسط رشد صنعتی در طی 38 سال گذشته حدود یک و نیم درصد اقتصاد ملی بوده است و گاهی تا دو برابر نیز جلو رفته است. بنابراین این صنعت است که با نقش سازنده خود  سایر بخش‌های اقتصادی را به جلو برده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: رسانه و بالاخص خبرگزاری  با نشر اطلاعات صحیح و به موقع می‌تواند به عنوان بازوی نظام و دولت عمل کند.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی را در انجام اطلاع‌رسانی خدمات دولت انجام می‌دهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  اضافه کرد: این وزارتخانه بعد از وزارت جهاد کشاورزی مردمی‌ترین وزارتخانه بوده به طوری که بالغ بر سه میلیون صنف و شش میلیون شاغل در بخش صنعت و معدن را که به طور عمده بخش خصوصی واقعی هستند را تحت پوشش قرار داده است.
 نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سال 91 بخش صنعتی کشور ده درصد رشد منفی داشته به طوری که در سال 92 با تلاش انجام یافته از این مقدار منفی به حدو د دو درصد رسیده و این حرکت در سال 93 ادامه یافته به طوری که با رشد 5.6 درصدی در بخش صنعت و 9.7 درصدی در بخش معدن و 3.7 درصدی در بخش تجارت مواجه بودیم اما در سال 94 به دلیل افت مواد اولیه از جمله نفت و محصولات در دنیا با کاهش صادرات مواجه شده که اثر سوء خود را در صنعت داخلی گذاشت.
وی در توضیح این مطلب افزود: در سال 94 موضوعات مربوط به برجام همچنین راه‌اندازی کمپین ضد خرید کالای داخلی که برخلاف سیاست‌های نظام و اقتصاد مقاومتی بود در این سال متأ‌سفانه به راه افتاد که با ارائه اطلاعات صحیح به مردم این موضوع تعدیل یافت. لذا ما نتوانستیم رشد قابل ملاحظه‌ای در صنعت در سال 94 مواجه شویم اما امسال با حرکاتی که شروع شده و اثرات سازنده برجام و آغاز روابط بانکی همچنین روابط بین‌المللی و رونق صادرات طی چهار ماهه نخست امسال با رشد 12 درصد صادرات و رشد 60 درصدی صنایع معدنی روبرو بودیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ ظرفیت و منابع بانک‌ها محدود بوده لذا با اتصال به بانک‌های خارجی از جمله فانیانس و یوزانس می‌توان کمبود نقدینگی بخش صنعت را مرتفع نمود.
برپایه این گزارش مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در نشست مشترک خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران از موضوعاتی نظیر اقتصاد، امنیت و تروریسم ضربه نخورده ولی در صورت غفلت از رسانه قابل ضربه زدن است.
خدادادی در ادامه افزود: سه رخداد مهم در این خبرگزاری دنبال می‌شود که شامل شکست انحصار رسانه‌ای، هماهنگی با حجم بالای تولید اطلاعات و دست آخر اینکه تعیین مدل جدید ارتباطی که بستر آن رسانه است عوض شده و از سویی در بستر دولت تعدد رسانه‌ها می‌بایست به صورت واحد راهبری شود.
وی در ادامه یادآور شد: مهندس نعمت‌زاده پیر صنعت و دانش کشور بوده و تمامی مردم بر تلاش شبانه‌روزی ایشان واقف بوده و ایشان با تیم قوی خود در صدد خصوصی‌سازی بخش‌های صنعت و معدن کشور است همچنین به صادرات غیرنفتی و پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبادرت می‌نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید