اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052585945431

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

افتتاح 155 طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت

کد: 1395052585945431

http://goo.gl/AUwqNG

، تهران , (اخبار رسمی): مشاوروزیر و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته دولت امسال 155 طرح صنعتی و معدنی در 31 استان کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح 155 طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معن و تجارت ؛ «منوچهر طاهایی» در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده در هفته دولت برای 9 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه افزود: 8 طرح بزرگ و مهم از 155 طرح صنعتی و معدنی مشخص شده قابل افتتاح در هفته دولت، قرار است توسط رییس محترم جمهور، معاون اول ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برسند.
طاهایی در معرفی 8 طرح بزرگ صنعتی و معدنی قابل افتتاح یاد شده آنها را شامل: کاغذ ترمه  درآذربایجان شرقی ، فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان ،آریا ترانسفور شرق در استان سمنان ، آریا ترانسفو قدرت در استان سمنان ، زر معدن اختران در استان مرکزی ، پاشوما در استان قم ، فروتوز ناب در استان البرزوورقهای پوشش دار در استان چهار محال و بختیاری دانست.
وی در ادامه در بحث رونق تولید در کشور، یادآور شد: در موضوع اعطای تسهیلات به 7 هزار و 500 طرح کوچک و متوسط صنعتی و معدنی تا این لحظه یک هزار و 300 میلیارد تومان برای یک هزارو 304 طرح  پرداخت شده است و به طور متوسط یک میلیارد تومان برای هر واحد صنعتی و معدنی متقاضی دیده شده است.
طاهایی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت تزریق شده است، گفت: نیاز بخش صنعت به طور متوسط حدود 200 هزار میلیارد دلار در سال است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سه ماهه نخست امسال خوشبختانه با فضای مناسب ایجاد شده رشد صنعتی به 4.2درصد رسیده که امید است روند افزایشی داشته باشد.
طاهایی در ادامه گفت: چندی است که ما در وزارت صنعت، معدن وتجارت ؛«نهضت مردمی حمایت از تولید داخلی » راه اندازی کرده ایم که درصددیم تا با معضل کالاهای قاچاق شده به کشور همچنین مصرف کالاهای خارجی با اقدامات فرهنگی و رسانه ای مقابله نماییم که در این راستا از رسانه های خبری کشور استمداد می طلبیم.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: این وزارتخانه طی هفته گذشته که مصادف با روز خبرنگار بود، رویکرد رسانه‌ای به منظور رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای بهتر برای رشد و توسعه کشور داشته به طوری که جلساتی با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وبدنبال آن  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با رسانه ملی  و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نموده و قرار دارد تا این تعاملات را با سایر رسانه‌های مکتوب، شنیداری و دیداری به منظور انتقال اطلاعات صحیح به مردم و ذینفعان اقدام نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید