اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586425819

غذای محلی معروف شهرها و استان های ایران

درهر شهری چه غذای محلی بخوریم

کد: 1395052586425819

http://goo.gl/I60VPs

، تهران , (اخبار رسمی): شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مسافر شهری بودید و ترجیح داده اید به جای کباب و جوجه همیشگی تنوعی به وعده غذایی خود داده و غذای محلی آن شهر را تجربه کنید.

دنده کباب غذای محلی کرمانشاه و لرستان

به گزارش تریپ با ما ، در این گزارش غذای محلی برخی از شهرها و استان های ایران را به شما معرفی می کنیم.

جالب است بدانید این غذاهای محلی بواسطه مواد اولیه ای که در هر استان وجود دارند شکل گرفته اند و بسته به وجود مواد اولیه غذای هر استان از استان دیگر متفاوت است.

با تریپ باما همراه باشید تا غذاهای محلی تعدادی از شهرهای ایران را به شما معرفی کنیم.

کباب ترش

کباب ترش غذای بومی استان های شمالی ایران یعنی گیلان و مازندران است. این کباب خوشمزه از تکه های گوشت گوسفند تهیه می شود که به مدت 2 تا 3 ساعت داخل مواد (شامل روغن، پیاز، سیر، سبزیجات ریز خرد شده، گردوی چرخ شده، فلفل و رب انار) خوابانده می شود. پس از آن، گوشت ها را به سیخ کشیده و بر روی ذغال کباب می کنند. کباب ترش با کته و دورچین و ترشی های شمالی به خصوص زیتون پرورده سرو می شود. در سفر به شمال ایران، این غذای لذیذ را از دست ندهید.

دنده کباب کرمانشاه و لرستان

دنده کباب نام آشنا ترین غذا در کرمانشاه و لرستان است که با دنده ی گوسفند و به شیوه ای بسیار ساده قابل تهیه می باشد. برای تهیه این کباب، باید دنده های گوسفند را به تکه های 10 در 15 سانتی متری قطعه قطعه کنید و در مواد (شامل پیاز، سیر، فلفل، سماق، رب گوجه فرنگی و روغن زیتون) بخوابانید. پس از گذشت 12 ساعت، گوشت ها را به سیخ کشیده و بر روی ذغال کباب کنید. علت خوشمزه و خاص بودن این غذا در این استان ها چرای گوسفندان در طبیعت می باشد که طعم خاصی به گوشت آن ها بخشیده است.

ادامه مطلب را در وبلاگ تریپ باما دنبال کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح