اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960509255985819

بازدید از منطقه حفاظت‌شده دنا به مناسبت روز جنگل‌بان

کد: 13960509255985819

https://goo.gl/BKyP7z

، تهران , (اخبار رسمی): منابع طبیعی در هر کشوری جزء ثروت‌ها و دارایی‌های آن به حساب می‌آید و حفاظت و نگهداری از این ثروت الهی نیازمند افرادی متخصص در این رشته است. همان‌گونه که می‌دانید جنگل‌بانان مسئول نگهداری و محافظت از جنگل‌ها هستند.

منطقه حفاظت شده دنا در یاسوج

خرس قهوه‌ای بزرگ، انواع عقاب، پلنگ، گرگ و انواع گربه‌های وحشی و… از جمله حیواناتی است که در منطقه دنا می‌توانید از آنها دیدن کنید.

به گزارش تریپ باما، جنگل بانان نقش مهمی در نگهداری جنگل‌ها برای آیندگان دارند. در این نوشته به معرفی یکی از این مناطق که به همت همین جنگل‌بانان عزیز محافظت می‌شود پرداخته ایم.

 

منطقه حفاظت‌شده دنا

یکی از زیباترین گردشگاه‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویر احمد منطقه حفاظت‌شده دناست که تنوع گیاهی و جانوری بسیار زیادی دارد. منطقه‌ای کاملاً کوهستانی با قله‌های بلند، دیوارهای عظیم و دره های عمیق. در شرق منطقه حفاظت شده دنا گردنه تاریخی (بیژن) قرار دارد و مرزهاى شمالى، غربى و جنوبى آن را رودخانه‌هاى «ماربر» و «بشار» احاطه کرده‌اند. 
منطقه حفاظت‌شده دنا از نظر تنوع گونه‌های گیاهی بسیار با ارزش است و با توجه به مجموعه درختان و گیاهان جنگلی، مرتعی، دارویی، خوراکی و تزئینی، سرمایه ژنتیکی با ارزشی به حساب می‌آید. بعضى گل‌هاى لاله که در دنا مى‌رویند، ویژه این منطقه است و در جاى دیگر دیده نمى‌شوند. گل بسیار زیباى «لاله بیشه‌زار» یکى از این گل‌های نادر است که اگر میهمان دنا شدید پیشنهاد می‌کنیم دیدن از آن را از دست ندهید.

خرس قهوه‌ای بزرگ، انواع عقاب، پلنگ، گرگ و انواع گربه‌های وحشی و… از جمله حیواناتی است که در این منطقه می‌توانید از آنها دیدن کنید.

از دنیای پرندگان اگر بخواهیم بگوییم، در این منطقه حفاظت‌شده پرنده بسیار زیبا و نادر هما، که پروازى آرام و باشکوه دارد، بیش از هر جاى دیگر ایران قابل رویت است. همچنین پرندگانى نظیر شاهین، کبک، سنگ چشم، کمرکلى و انواع چکاوک‌ها و سهره‌ها نیز در دامنه‌هاى دنا یافت می‌شوند. 

حفاظت از دنا به لطف جنگل‌بانان عزیز کشورمان باعث افزایش انواع گونه‌هاى جانورى این منطقه شده است، به طورى که هم اکنون در کوهستان دنا براى دیدن خرس، بز و پازن، نیازى به دوربین چشمى نخواهید داشت. البته فراموش نکنید که برای بازدید از این منطقه باید از قبل با محیط زیست استان هماهنگ کنید.

در انتها امیدواریم با حمایت از جنگل‌بانان و همراه با آنها در حفظ و نگهداری طبیعت بی‌نظیر سرزمینمان تلاش کنیم.

برای دیدن ادامه مطلب و عکس‌ها اینجا را کلیک کنید.

علاقه‌مندان برای دیدن عکس‌های بیشتر از این منطقه گردشگری و هماهنگی حضور در این برنامه می‌توانند به سایت «تریپ با ما» به آدرس tripbama.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]