اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052890095797

سهم واژگونی خودروها درحوادث رانندگی

کد: 1395052890095797

http://goo.gl/IMZgDA

، تهران , (اخبار رسمی): 38 درصد از حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودروهاست که خستگی و خواب آلودگی رانندگان یکی از مهمترین دلایل وقوع آن است.

سهم واژگونی خودروها درحوادث رانندگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پلیس راه کشور، سرهنگ محمد حسین حمیدی ، رئیس پلیس راه کشور با اعلام این خبر گفت: کشور ما با داشتن بیش از 30 هزار کیلومتر راه، جزء کشورهایی محسوب می شود که بیشترین حجم تردد ناوگان حمل مسافر و بار از مسیر جاده‌ای را دارد.

وی افزود: از سال 1384 با اصلاح قوانین و هم افزایی دستگاه های مرتبط با حوزه جاده‌ها، روند کاهش حوادث رانندگی آغاز شد و تعداد تلفات جاده ای در سال 94 به 16 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

حمیدی به استفاده از امکانات نرم افزاری و پایش‌های تصویری در کنترل محورها اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در آینده نزدیک، حدود 1800 دوربین در نقاط حادثه خیز محورهای سراسر کشور نصب خواهد شد.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: با بکارگیری سامانه‌های نظارتی لحظه‌ای و استفاده از نرم افزارهای مدرن،  95 و 96 سال تحول پلیس راه در حوزه نظارت و پایش های تصویری خواهد بود.

وی راه کاهش تصادفات جاده ای را به حداقل رساندن تخلفات رانندگی خواند و گفت: تلاش کرده ایم که با افزایش سطح آموزش رانندگان و توجه به اقدامات فرهنگی و به کارگیری ظرفیت صدا و سیما و سایر اصحاب رسانه، میزان تخلفات رانندگان را کاهش دهیم.

حمیدی در ادامه سخنان خود به کاهش میزان تلفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:با اجرای طرح ابتکاری امنیت و آرامش در سطح محورهای استان، ما شاهد کاهش حوادث جاده ای در سطح محورها هستیم که این اقدام بسیار ارزشمند است.

سرهنگ حمیدی با تاکید مجدد بر اینکه 38 درصد حوادث رانندگی اتفاق افتاده در سطح محورهای کشور مربوط به واژگونی است، خاطرنشان کرد:نبود توقفگاه های بین راهی، یکی از آسیب هایی است که با رفع آن می توانیم از حوادث رانندگی که منشاءخستگی و خواب آلودگی دارند جلوگیری کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]