اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091755541

برای پیدا کردن مسیر در جنگل به این نکات توجه کنید

راه های خروج از جنگل

کد: 1395053091755541

http://goo.gl/SFbCLH

، تهران , (اخبار رسمی): اگر زمانی در جنگل گم شدید، اول از همه خونسردی خودتان را حفظ کنید، هنگامی که متوجه شدید همراهانتان را گم کرده اید یا مسیر را اشتباه رفته اید، چند دقیقه به خودتان فرصت دهید.

در جنگل گم شده اید؟ با این روش ها خودتان را پیدا کنید!

بعد از حفظ آرامش خود و همراهانتان، باید دنبال رد پا باشید، رد پای انسانی! یعنی، نشانی از این که در مسیری که انتخاب کرده اید انسانی تردد کرده است

به گزارش فلایتیو، طبیعت گردی برای بسیاری از افراد پر جاذبه است حتی بهترین تفریح آنان است.

ما ایرانی ها هم تجربه طبیعت گردی در کشورمان را به خوبی درک کرده ایم، چون ایران کشور چهار فصل است، همیشه برف و کوهستان هست، همیشه باران و کویر هست، رودخانه و جنگل هم هست، گفتم جنگل!

جنگل های انبوه و متراکم شمال کشور، یعنی استان های گیلان، گلستان و مازندران را اکثر ما بارها و بارها رفته ایم و از طبیعت و زیبایی آن لذت برده ایم، یا به گشت زنی یک روزه رفته ایم، یا برای چندین روز کمپ زده ایم و حسابی خوش گذرانده ایم.

اما جنگل های انبوه و زیبای شمال همیشه هم به همین لذت بخشی نیست. واضح تر بگویم جنگل یکی از خطرناک ترین مناطقی است که می توان شب را در آن گذارند و یا برای گشت بک روزه به آن رفت.

به ویژه اگر که با آن جنگل نا آشنا باشید؛ احتمال حمله حیوانات ساکن جنگل، سر خوردن و افتادن درون دره های کم عمق اما پر از درخت ها و شاخه  های تیز و خطرناک آن ها و زخمی شدن، احتمال غرق شدن در رودخانه های درون جنگل، فرو رفتن در باتلاق، گزیدگی مار و عقرب، مسموم شدن با میوه ها و قارچ های سمی و در نهایت گم شدن در جنگل، فقط چندنمونه از خطرات بسیار زیادی است که شما را تهدید می کنند.

این خطرات فقط مخصوص فیلم ها نیستند و واقعا وجود دارند. شاید خود شما هم برخی از آن ها را تجربه کرده باشید.

مثلا من خودم تجربه عبور از روی پل بسیار سستی را  در جنگل های گیلان تجربه کردم و خطر افتادن یکی از همراهانم در دره ای که پل روی آن واقع شده بود.

اما در حال حاضر در این مقاله فقط می خواهم درباره گم شدن در جنگل و این که در چنین موقعیتی چه باید کرد صحبت کنم. درباره راه حل های، سایر خطراتی که ممکن است شما را در جنگل تهدید کند بعدا در فرصتی دیگر خواهم نوشت.

اگر  زمانی در جنگل گم شدید، اول از همه خونسردی خودتان را حفظ کنید، هنگامی که متوجه شدید همراهانتان را گم کرده اید یا مسیر را اشتباه رفته اید، چند دقیقه به خودتان فرصت دهید. خوب فکر کنید و آرام شوید و مطمئن باشید اگر آرامشتان را حفظ کنید هیچ اتفاق بدی برای شما یا همراهانتان نخواهد افتاد.

بعد از حفظ آرامش خود و همراهانتان، باید دنبال رد پا باشید، رد پای انسانی! یعنی، نشانی از این که در مسیری که انتخاب کرده اید انسانی تردد کرده است، جای روشن کردن آتش یکی از بهترین رد پاهاست و نشان از این دارد که زمانی در این مکان انسان یا انسان هایی اتراق کرده اند.

نشانه های دیگر، مثل، زباله، جای عبور لاستیک خودرو و هر چیزی که نشان از وجود انسانی پیش از شما در آن مکان را داشته باشد.

نقطه بلندی در اطرافتان پیدا کنید و از آن بالا بروید و اطراف را ببینید، از روی بلندی و ارتفاع حتما برآورد بهتری از موقعیت مکانی تان خواهید داشت.

مرحله بعدی این است که دنبال آب باشید! به صدای آب گوش دهید، نهر یا رودخانه درون جنگل را پیدا کنید و مسیر آب را در جهت پایین دنبال کنید، حتما نتیجه خواهید گرفت!

در نهایت نگران نباشید، اما امنیت را همیشه رعایت کنید، وقتی برای گردش یا کمپ زدن به جنگل می روید حتما قطب نما، چراق قوه،چاقو، فندک یا کبریت، باتری اضافه، بیسکوییت، آب و کمک های اولیه همراهتان باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح