اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194845431

تقدیرنماینده‌ اردبیل‌ از تیم اقتصادی دولت

کد: 1395060194845431

http://goo.gl/V4hZSz

، تهران , (اخبار رسمی): عضو کمیسیون صنایع و معادن درمجلس نهم ضمن تقدیر از تیم اقتصادی دولت گفت : روند بنگاه داری بانک ها باعث شده آن ها نتوانند سهم قابل توجهی از منابع خود را در واحدهای تولیدی سرمایه گذاری کنند.

تقدیرنماینده‌ اردبیل‌ازتیم اقتصادی دولت

به گزارش اخباررسمی به نقل ازروابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ، کمال الدین پیرموذن از تلاش تیم اقتصادی دولت برای همکاری با مسئولان نظام بانکی کشور با هدف حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط خبر داد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم، ادامه داد: حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط با هدف توسعه اقتصادی و خروج از رکود خواهد بود،امری که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه نیز به آن عمل کرده اند.
وی با اشاره به بررسی های میدانی انجام شده در بحث صنایع کوچک و متوسط و همچنین مشکلات آن ها گفت:سرکشی های ما به استان های کشور و همچنین اکثر تحقیقات نشان می دهند که افزایش کمی حمایت های مالی نمی تواند منجر به توسعه پایدار و تقویت توان بنگاه ها در بلند مدت باشد.
پیرموذن،تاکیدکرد: باید در کنترل و تسهیل تامین مالی بنگاه ها، دیگر حمایت ها برای تسهیل کسب و کار نیز به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر یکی از مشکلات اساسی در اقتصاد ایران، تنگناهای اعتباری و انجماد دارایی ها بوده است، تصریح کرد:به گفته کارشناسان کاهش سودآوری تسهیلات پرداخت شده،تملک وثیقه ها (واحدهای تولیدی و غیره) به دلیل ناتوانی مشتریان در بازپرداخت تسهیلات و بنگاه داری بانک ها از مهم ترین عواملی هستند که منجر به انجماد دارایی های بانک ها شده است.
نماینده ادوار مجلس با تاکید براینکه به طور معمول، بانک ها منابع جدید برای اعطای تسهیلات را از درآمد تسهیلات پرداخت شده در گذشته به دست می آورند، افزود: بانک های ایرانی بخش قابل توجهی از تسهیلات را به بخش دولتی وام داده اند که به دلیل رکود اقتصادی،باز پرداخت بدهی بخش خصوصی با مشکل مواجه شده است.هردوی این عوامل باعث شده است بازده تسهیلات پرداختی کاهش یابد و توان تسهیلات دهی بانک ها محدود شود.
پیرموذن گفت: از طرف دیگر برخی تسهیلات پرداخت شده به طور کلی به تسهیلات غیرجاری تبدیل شده اند و بانک ها وثیقه های مربوط به این تسهیلات را تملک کرده اند. این دارایی ها که اغلب مستغلات هستند، در شرایط رکود فعلی، امکان فروش در بازار را ندارند و ارزش اسمی آنها به شدت کاهش یافته است، بنابراین این دارایی ها همچنان در ترازنامه بانک ها باقی خواهد ماند بدون اینکه نگهداری آنها بازدهی برای بانک داشته باشد.
این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد:در نهایت روند بنگاه داری بانک ها که از چند سال پیش شروع شده است، باعث شده بانک ها سهم قابل توجهی از منابع خود را در بنگاه های تولیدی سرمایه گذاری کنند. مجموعه این عوامل باعث شده تا سهم قابل توجهی از دارایی های بانک به دارایی هایی اختصاص یابد که امکان پرداخت تسهیلات از محل آنها وجود ندارد و عملا بازار اعتبارات بانک ها با کمبود عرضه تسهیلات مواجه شده است.
عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ادامه داد: ضرورت دارد صاحب منصبان دولتی و بانک ها،درجهت افزایش میزان تسهیلات دهی بانک ها،مطالبات بانک ها از دولت را پرداخت و بانک ها مستغلات ( واحدهای تولیدی و ….) را به صاحبان اولیه آن با شرایط سهل واگذار کنند تا در کنار آنها جریان نقدینگی در بازار پول نیز به تحرک آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید