اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060195245819

آشنایی با غذاهای شهرهای مختلف ایران(بخش دوم)

از شیرپلو تا فلافل

کد: 1395060195245819

http://goo.gl/becPzR

، تهران , (اخبار رسمی): ایران دارای تنوع غذایی عجیبی است. در هر کجای ایران بسته به فرهنگ و مواد غذایی موجود، غذاهای مختلف با طعم های متنوع و خوشمزه ای تهیه می شود. در این یادداشت غذاهای چند شهر مهم ایران را می بینیم.

فلافل، غذای های محلی شهرهای ایران، قسمت 2

به گزارش تریپ با ما، غذاهای محلی: ایران دارای تنوع غذایی عجیبی است. در هر کجای ایران بسته به فرهنگ و مواد غذایی موجود، غذاهای مختلف با طعم های متنوع و خوشمزه ای تهیه می شود. هفته گذشته در «غذاهای محلی شهرهای ایران بخش اول» تعدادی از این غذاها را معرفی کردیم و این بار نیز تعداد دیگری از غذاهای محلی شهرهای ایران را به شما معرفی می کنیم.

فلافل: فلافل یکی از غذاهای لبنانی است با طعمی بسیار تند. این غذا با ترشی سرو می‌شود یعنی در ساندویچ آن به جای گوجه‌فرنگی و خیارشور، ترشی استفاده می‌کنند. نام این غذا از فلفل گرفته شده است زیرا اصل لبنانی آن فلفل قرمز فراوانی دارد. فلافل آبادان نزد ما ایرانی ها شهرت خاص و عام دارد. طرز تهیه فلافل آبادان کمی پیچیده است و به مهارت خاصی نیاز دارد. برای تهیه فلافل، باید مواد آن را (شامل نخود چرخ شده، پیاز رنده شده، فلفل، نمک، زردچوبه و تخم مرغ) در روغن خیلی داغ سرخ کنید و سپس آن را در نان ساندویچی قرار دهید و با ترشی میل نمایید.

شیر پلو یا سوتی پلوی تبریزی:سوتی پلو یا شیر پلو غذای ترکی است و بیشتر آن را به تبریز نسبت می دهند تا اردبیل. از آنجایی که در این غذا شیر به کار رفته است و در ترکی شیر را سوت می نامند، این غذای بسیار خوشمزه را سوتی پلو شیرپلو می نامند. برای تهیه شیر پلو باید برنج را شسته و با شیر و زعفران و نمک و کره روی حرارت می گذاریم و تا به صورت کته ای درآید. از طرفی ماهی یا مرغ را با زعفران و آرد مخلوط کرده و در روغن سرخ می کنیم و سپس با برنج سرو می کنیم. در سفر به تبریز از این غذای محلی بسیار خوشمزه غافل نشوید. 

ادامه مطلب را در وبلاگ تریپ باما دنبال کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح