اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060296795431

وزیر صنعت،معدن و تجارت خبر داد

افزایش 21 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی

کد: 1395060296795431

http://goo.gl/wEqxor

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی در 4 ماه نخست امسال 21 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

افزایش 21 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن وتجارت؛ محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه این میزان رشد صادرات نشان دهنده افزایش تقاضاها برای خرید کالاهای ایرانی در سطح جهانی است افزود: باید با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و افزایش نظارت بر تولید ، زمینه صادرات بیشتر این محصولات و رضایت مصرف کنندگان داخلی و خارجی را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای حمایت از تولیدات داخلی تاکنون 67 هزار کارت اعتباری خرید کالاهای ایرانی صادر شده است گفت: هر فرد ایرانی بیمه شده می تواند کارت اعتباری خرید کالاهای ایرانی دریافت کند و در صدد هستیم شرایط صدور و دریافت این کارت ها تسهیل شود.
وزیر صنعت ،معدن و تجارت از انجام بررسی ها برای تنظیم قراردادهایی با  شرکت سیتروئن در قالب یک قرارداد اصلی و چند قرارداد زیر مجموعه خبر داد و تصریح کرد: طرح های جامعی برای ارتقای کیفیت خود روهای داخلی با توجه به معیارهای تازه و مبتنی بر ارزش گذاری خودروها بر اساس قیمت در حال اعمال است.
مهندس نعمت زاده کیفیت پایین خدمات پس از فروش را مهم ترین نارضایتی مردم در بخش خودرو برشمرد و افزود: سطح بندی نمایندگی ها از راهکارهای مهم برای ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش است و نمایندگی های متخلف که نتواند رضایت مشتریان را جلب کند تعطیل خواهد شد.
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای مقابله با قاچاق کالا و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی اشاره و تصریح کرد: برای اجرای منویات ایشان در زمینه مقابله با قاچاق و افزایش کیفیت کالاها تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
وزیر صنعت،معدن و تجارت ایجاد و تقویت واحد های تولیدی و کنترل واردات در مناطق آزاد را از برنامه های مهم برای حمایت از تولید داخل عنوان کرد و گفت: پرداخت نکردن تعرفه های گمرکی ومالیات بر درآمد و حذف فرصت های شغلی جوانان از مهم ترین آسیب های ورود کالای قاچاق به کشور است و باید برای مقابله با قاچاق کالا همه بخش ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.
وی از انجام مذاکرات با شرکت های چینی برای تهیه تجهیزات فرودگاهی و ساخت هواپیما خبر داد و افزود: رایزنی ها  برای خرید 2 هزار واگن مورد نیاز در بخش حمل و نقل کشور نیز در حال انجام است.
محمد رضا نعمت زاده از اعطای 3 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط تا پایان مرداد ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: در مجموع 7 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط  راکد ، بخش اول تسهیلات خود را تا پایان شهریور ماه امسال دریافت خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار