اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397525819

معرفی سوغاتی های شهر ایلام

سوغات سرزمین طلوع خورشید

کد: 1395060397525819

http://goo.gl/1nLmt7

، تهران , (اخبار رسمی): شهر ایلام یکی از شهرهای غربی ایران و مرکز استان ایلام است. این شهر دارای صنایع دستی و خوراکی فراوانی است که می توان به شیرینی های بژی برساق، کله کنجی، نان محلی ایلام، کاک و بنه اشاره نمود.

بنه، پسته کوهی ایلام

به گزارش تریپ با ما، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا در تدارک ملزومات سفر به ایلام هستید و این پرسش برای شما مطرح شده است که «سوغات ایلام چیست؟

بژی برساق، شیرینی اصیل ایلامی

بژی برساق یک شیرینی کاملا قدیمی ایلامی است. این شیرینی از قدیم بیشتر برای عروسی، اعیاد و نیز آذوقه سفر توسط زنان ایلامی تهیه می شده است. واژه بژی به معنای «زندگی کن» است و این موضوع را تداعی می کند که با خوردن این شیرینی از زندگی لذت می برید. بژی برساق از آرد، تخم مرغ، روغن حیوانی محلی، رازیانه، شکر، زیره و زردچوبه تهیه می شود. برای تهیه این شیرینی، از این مواد خمیری تهیه و در روغن سرخ می شود. . برای تهیه بژی برساق ایلام، به شیرینی پزی ها و بازارچه سنتی آن مراجعه کنید.

حلوای بگل

حلوای بگل یکی دیگر از شیرینی های بسیار خوشمزه ایلام است. این حلوا از خرما وکنجد و نوعی کشک به نام بگل تهیه می شود. حلوای بگل ایلام بسیار مقوی و خوش طعم بوده و به دلیل طبع گرم آن، برای هوای سرد منطقه ایلام بسیار مناسب است.

کله کنجی ایلام

کله کنجی نوعی حلوای ایلامی است. این شیرینی بسیار خوشمزه که اصالتا فقط در ایلام تولید می شود، بیشتر در شب یلدا صرف می شود. کله کنجی ایلام از کنجد و خرما تهیه می شود که باعث می شود طبعی گرم و مقوی داشته باشد.

ادامه مطلب را در وبلاگ تریپ باما دنبال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی