اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060599355431

رئیس سازمان صنعت و معدن گیلان خبر داد

دریافت بسته خروج ازرکود توسط92 واحد صنعتی

کد: 1395060599355431

http://goo.gl/2FkqSS

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان صنعت و معدن استان گیلان گفت: در دو ماه گذشته 92 واحد صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی تسهیلات در قالب بسته خروج از رکود دریافت کرده اند.

دریافت بسته خروج ازرکود توسط92 واحد صنعتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت و معدن استان گیلاندر قالب این طرح برای استان گیلان 470 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که در دو ماه گذشته 92 واحد صنعتی تسهیلات مصوب را دریافت کرده اند.

« علی منتظری» در جمع خبرنگاران حاضر در یک واحد صنعتی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از مشکلات واحدهای صنعتی در استان گیلان مربوط به موضوعات بانکی و مشکل بدهی معوق، عدم سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی و موضوعات مرتبط با تامین اجتماعی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان می باشد.
وی در خصوص به روز نبودن تکنولوژی تولید در واحدهای نساجی اظهار کرد: بخش عمده نساجی کشور در گذشته واحدهای بزرگ دولتی بوده اند که تکنولوژی آنها به روز نشده است و در واگذاری ها نیز شرایط به گونه ای بوده که سوءاستفاده هایی صورت گرفته و منجر به بهبود این واحدها نشده است.
منتظری نقش چاقاق کالا و به ویژه منسوجات را در ورشکستگی واحدهای نساجی 30 درصد اعلام کرد و افزود: 400 واحد خصوصی پوشاک در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.
منتظری عنوان کرد: 3 هزار و 600 واحد صنعتی فعال در استان گیلان از مجموع 3 هزار و 700 پروانه ثبت شده وجود دارد که نشان می دهد یک هزار واحد صنعتی غیرفعال وجود دارد که برخی از آنها ممکن است از سالهای گذشته غیرفعال شده باشند.
وی افزود: بخش عمده ای از واحدهای صنعتی تنها با ظرفیت 40 تا 50 درصدی در حال فعالیت هستند.
98درصد کفش بچگانه موجود در بازار قاچاق است
به گزارش خبرنگار پانا؛ در جریان بازدید از واحدهای صنعتی استان گیلان از یک واحد صنعتی نساجی با برند هپی لند بازدید شد و مشکلات این واحد از زبان مدیرعامل آن مورد بررسی قرار گرفت.
احمدطاهری مدیرعامل این واحد تولیدی با بیان اینکه پارچه های مورد استفاده در این واحد صنعتی هم از بازار داخل و هم خارج تامین می شود، عنوان کرد: قیمت پارچه های وارداتی در مقایسه با تولیدات داخلی ارزان تر است و از کشورهای ژاپن، ترکیه و آلمان انجام می شود.
وی آلمان، ترکیه و کشورهای حاشیه خزر را کشورهای مقصد صادراتی تولیدات این واحد صنعتی اعلام کرد و افزود: سال گذشته 120 میلیارد تومان صادرات از محل تولیدات این واحد صنعتی انجام شده که در سال جاری به 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
طاهری عنوان کرد: 250 مهندس دوره دیده در این واحد نساجی در خط تولید حضور دارند و با افق و دید صادراتی که وجود دارد تلاش می شود تا محصولی کیفی به بازارهای هدف صادراتی ارائه شود.
مدیرعامل این واحد تولیدی نساجی در ادامه با اشاره به مشکلات این واحد با سیستم بانکی تصریح کرد: متاسفانه سیستم بانکی کشور منبع خوبی برای تامین نقدینگی نیست و اگر تامین نقدینگی به خوبی انجام شود صادرات از محل این واحد صنعتی تا یک هزار و 500 میلیارد تومان قابل افزایش است.
وی مهمترین رقیب خود در بازار داخلی را برند ال سیواکی اعلام کرد و افزود: پس از سه سال تلاش مجوز تولید زنانه و مردانه نیز اخذ شده و به زودی پوشاک آقایان و بانوان با برند هپی لند وارد بازار می شود.
طاهری با بیان اینکه صنعت پوشاک در ایران به شدت از فقر تکنولوژی در رنج است اظهار کرد: ما با اصلاح زیرساخت ها و تعامل صنعت و دانشگاه در تلاش هستیم تا فضای کار صنعتی شکل گیرد و حتی تکنولوژی تولید 2016 نیز به عرصه تولید وارد شده است.
وی در خصوص دو نامی بودن پوشاک این واحدصنعتی نیز خاطرنشان کرد: دلیل دو نامی بودن پوشاک هپی¬لند این است که نام این برند در برخی مراکز پذیرفته نشده به همین دلیل در برخی شهرها معادل فارسی آن با نام سرزمین شاد نامگذاری شده است 
مدیرعامل این واحد صنعتی عنوان کرد: حداقل یک سال نامه نویسی های لازم صورت گرفت تا در محل کارخانه نمایشگاهی از تولیدات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد اما تلاشها به جایی نرسیده است.
طاهری با بیان اینکه برای اولین بار با صندوق کارآفرینی امید قراردادی منعقد شده است اظهار کرد: به منظور افزایش سطح اشتغال و به کار گیری نیروهای بومی قراردادی با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که بر اساس آن روستائیان سفارشات ما را با تکنولوژی ای که در اختیار آنها قرار می دهیم تولید و به بازار عرضه می کنند .
وی اظهار کرد: 98 درصد کفش بچگانه موجود در بازار کشور قاچاق است به همین دلیل تلاش شده تا واحد تولید کفش نیز به مجموعه تولیدات این واحد صنعتی افزوده شود و ظرف 6 ماه می توان با انجام سرمایه گذاری لازم به میزان 5 هزار جفت در روز تولید داشت اما این طرح با مشکلات تامین مالی مواجه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار