اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060599405617

مدیرعامل منطقه آزاد قشم عنوان کرد

افق طلایی پیش روی مردم قشم

کد: 1395060599405617

http://goo.gl/rWZQCA

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افق روشن و طلایی پیش روی مردم این جزیره با توجه به فعالیت های مهمی که در صنعت نفت وانرژی این منطقه آغاز شده، خبر داد.

افق طلایی پیش روی مردم قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی در حاشیه بازدید از شش طرح حوزه نفت و انرژی قشم در جمع خبرنگاران، گفت:  بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم 166 بیلیون ریال و 734 میلیون یورو در بخش صنعت نفت و انرژی قشم سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ها طی پنج سال آینده، شاهد تحولات عظیم اقتصادی در جزیره قشم خواهیم بود و دیگر فعالان اقتصادی نیز سرمایه های خود را به این جزیره منتقل می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: بعضی از طرح های حوزه نفت و انرژی تا دو ماه آینده در این منطقه به بهره برداری می رسد و تعداد دیگری از پروژه ها نیز تا دو سال آینده در این منطقه افتتاح خواهد شد و این روند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، موجب توسعه همه جانبه جزیره می شود.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با هدف اطمینان از توانمندی سرمایه گذاران، سیاست فروش زمین خام را از دستور کار خود خارج کرده و با قرار دادن ارزش زمین به عنوان آورده سازمان در بیشتر فعالیت های کلان اقتصادی این منطقه سهیم می شود.
مومنی همچنین از بررسی دقیق طرح های ارائه شده فعالان اقتصادی و اطمینان از میزان سرمایه مورد نیاز هر طرح در کنار توان فنی کار و زمان اجرای طرح ها به عنوان چهار فاکتور مهم جذب سرمایه گذار اعم از داخلی و خارجی در منطقه آزاد قشم نام برد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 15 طرح سرمایه گذاری با 166 بیلیون و 453 میلیارد ریال و 734 میلیون دلار با گذر از صافی های مختلف کار خود را در جزیره قشم آغاز کرده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: جزیره قشم یکی از مهمترین قطب های صنعت نفت و انرژی ایران محسوب می شود و باید از این منابع خدادادی با توجه به سیاست گذاری رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد تحول در قشم استفاده کنیم.
وی گفت: برای موفقیت سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز قشم علاوه بر اجرای سیاست های اعلام شده، برنامه های جامعی از جمله قراردادن نظریه کارشناسان موسسه مطالعات بین المللی انرژی وزارت نفت در سیاست گذاری های این سازمان را با هدف اطمینان بیشتر از موفقیت طرح های نفتی در این منطقه اعمال کرده ایم.
مومنی یکی از برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه صنایع نفت را سوخت رسانی و خدمات جانبی به کشتی های عبوری در خلیج فارس برشمرد و گفت: نمی توانیم از سهم ارزشمند درآمد سوخت رسانی به 14 هزار کشتی عبوری در خلیج فارس چشم پوشی کنیم.
وی با اشاره به تائید وزارت نفت برای فعالیت های سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس از طریق جزیره قشم، تاکید کرد: قشم باید با فعال سازی اسکله سوخت رسانی و خدمات جانبی به شناورهای تجاری و صنعتی در منطقه سلخ سهم مهم اقتصادی خود را از این فرآیند با ارائه خدمات جانبی به دست آورد.
به گفته مومنی، سازمان منطقه آزاد قشم از ابتدای سال گذشته و به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری در حوزه فعالیت های اقتصادی جزم کرده و کسب موافقت وزارت نفت برای ارائه خدمات بانکرینگ سوخت در این منطقه هم از اقدامات ارزشمند حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام عظمای ولایت می باشد.
پس از شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی در هشتم شهریور سال 1360 به دست منافقان کور، دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شد و همه ساله طی این ایام خدمات گسترده خدمتگزاران ملت در سرتاسر ایران از جمله منطقه آزاد قشم با افتتاح یا کلنگ زنی پروژه های مختلف برای مردم معرفی می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار