اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100545617

42 پروژه با افزون بر 43 هزار میلیارد ریال اعتبار در قشم

اقدام و عمل برای شکوفایی جزیره قشم

کد: 13950606100545617

http://goo.gl/wSRhFe

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با هفته دولت ، بهره برداری و عملیات اجرایی 42 طرح اقتصادی مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان با بیش از 43 هزار میلیارد ریال آغاز شد.

اقدام و عمل برای شکوفایی جزیره قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، بخش مهم طرح های هفته دولت در این منطقه به پروژه های حوزه نفت، گاز و انرژی مربوط می شود و طی هفته منتسب به دولت (دوم تا هشتم شهریور) عملیات اجرایی و بهره برداری چندین طرح مهم دیگر در بخش های مختلف صنعتی نیز با حضور مسئولان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

 سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس با سرمایه گذاری 761 میلیارد ریال توسط شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم با اشتغال 300 نفر و تاسیسات تولید برق شرکت قشم مولد با 300 میلیارد ریال اعتبار و 100 نفر اشتغال از طرح های مهم حوزه نیرو در قشم است که طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.
در بخش نیرو همچنین عملیات اجرایی پنج طرح شامل پروژه ذخیره سازی و بانکرینگ سوخت با 12 هزار میلیارد ریال، پالایشگاه نفت فوق سنگین جهت تولید قیر با 4 هزار و 775 میلیارد ریال، احداث تاسیسات تولید آب و برق با 3 هزار و 550 میلیارد ریال و 386 میلیون یورو، اسکله نفتی با 2 هزار و 349 میلیارد ریال، و تاسیسات تولید آب و برق با 16 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی نیز آغاز خواهد شد.
چهار طرح حوزه صنایع منطقه آزاد قشم شامل شناور سازی آرام شناور کیان قشم با 21 میلیارد و 837 میلیون ریال اعتبار، سقف کاذب با 30 میلیارد و 724 میلیون ریال، تولید پلاستیک و پلی استایرن با 31 میلیارد و 205 میلیون ریال و دکوراسیون داخلی آرتا طراحان قشم با 77 میلیارد و 543 میلیون ریال اعتبار بخش خصوصی و اشتغالزایی 123 نفر طی هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.
 
عملیات اجرایی شش طرح بخش صنایع شامل شرکت آرایشی و بهداشتی با 85 میلیارد و 298 میلیون  ریال اعتبار، کشتارگاه دامی و بسته بندی گوشت حلال با 8 میلیارد ریال، شرکت نایلون و نایلکس تجزیه پذیر  با 17 میلیارد و 298 میلیون ریال، سیلوی نگهداری آرد با 43 میلیارد و 173 میلیون ریال، تولید کود ارگانیک با 5 میلیارد و 978 میلیون ریال و تولید بتن و قطعات بتنی با 20 میلیارد و 485 میلیون  ریال در این هفته آغاز می شود.
 
دو طرح حوزه شیلاتی از سوی بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم شامل طرح پرورش میگو شرکت مروارید شکیل قشم با 32 میلیارد و 613 میلیون ریال و پرورش میگو شرکت طلال قشم با 50 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود.
 
پروژه پرورش ماهی در قفس شرکت مروارید فانوس قشم بالغ بر یک هزار و 201 میلیارد ریال ، طرح تولید غذای آبزیان شرکت عصاره خوراک دام قشم با 336 میلیارد و 434 میلیون ریال و پروژه پرورش ماهی در قفس شرکت طلال قشم با 80 میلیارد ریال اعتبار هم در این هفته کلنگ زنی می شود.
 
 سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این هفته با افتتاح 14 پروژه و شروع عملیات اجرایی 9 پروژه جدید مربوط به خود به استقبال هفته دولت رفت.
پروژه های حوزه حمل و نقل سازمان منطقه آزاد قشم که درهفته دولت افتتاح می شوند عبارتند از سالن مسافری بندر بهمن (خط ایران – عمان) با 32 میلیارد و 130 میلیون ریال، اسکله درگهان با 12 میلیارد و 200 میلیون ریال، ترمینال مسافری درگهان با 32 میلیارد ریال و پانتون چند منظوره بندر بهمن با 33 میلیارد ریال.
 
در این بخش فاز اول ترمینال کانتینری سایت شهید رجایی با 40 میلیارد ریال و 740 هزار دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.
 
همزمان با هفته دولت همچنین عملیات اجرایی احداث 2 ترمینال کانتینری در سایت شهید رجایی به مساحت 829  متر مربع با اعتبار 227 میلیارد ریال و 800 هزار دلار مربوط به بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم نیز شروع خواهد شد.
 
کتابخانه و دارالقران به عنوان یک طرح فرهنگی در بخش عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با 158 میلیارد و 720 میلیون ریال اعتبار این سازمان طی هفته دولت به بهره برداری می رسد و در این بخش همچنین عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز بین المللی رشد قشم با 30 میلیارد ریال و احداث گلخانه نهال خرمای کشت بافتی با 5 میلیار ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم شروع خواهد شد.
 
مراکز اطلاع رسانی سایت چاهکوه و کندآلو با دو میلیارد و 300 میلیون ریال، پنج کمپ گردشگری با اعتبار 157 میلیارد و 900 میلون ریال و بخش بستر ماسه ای دریا و شبیه سازی غارنمکدان و بام قشم در موزه ژئوپارک قشم با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد نیز از طرح های حوزه گردشگری است که در این هفته افتتاح و به بهره برداری می رسد.
 
عملیات اجرایی سه ساختمان ویزیتور سنتر در دره تندیس ها، بام قشم و غار نمکدان به عنوان ژئوسایت های ژئوپارک قشم در حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار آغاز می شود.
 
سازمان منطقه آزاد قشم در این هفته سه طرح مربوط به آب شامل شبکه آب روستای طولا با 50 میلیارد ریال اعتبار، شبکه و تاسیسات توزیع آب بازیافتی با 10 میلیارد ریال و لوله کشی آب فرودگاه و شهرک مسکونی پرواز با 4 میلیارد ریال اعتبار را افتتاح و به بهره برداری می رساند.
 
چهار طرح مربوط به حوزه آب شامل عملیات اجرایی منابع آب قشم با حجم 20 هزار متر مکعب و 78 میلیارد ریال اعتبار، احداث دو مدول یکهزار متر مکعبی تصفیه خانه فاضلاب در پارک ایران زمین و منطقه ساحلی هر یک با 65 میلیارد ریال (جمعا 130 میلیارد ریال) اعتبار و تاسیسات آب شیرین کن پنج هزار متر مکعب در روز با 210 میلیارد ریال سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این هفته کلنگ زنی خواهد شد.
 
پس از عملیات انفجار دفتر نخست وزیری توسط گروهک منافقین در هشتم شهریور ماه سال 1360 که به شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی ایران منجر شد، خدمات دولتمردان در قالب ویژه برنامه های هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور ماه) در سرتاسر کشور به اطلاع مردم رسانده می شود.
 
سازمان منطقه آزاد قشم نیز خدمات یک ساله خود و بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان را که به مرحله بهره برداری رسیده و همچنین مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای و اقتصادی خود را طی هفته دولت به مردم شریف قشم معرفی می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار