اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100905431

افتتاح 5 طرح صنعتی و معدنی در جیرفت

کد: 13950606100905431

http://goo.gl/RjRnHG

، تهران , (اخبار رسمی): مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر در حوزه های صنعتی و معدنی جنوب کرمان را مهم و بزرگ ارزیابی کرد.

افتتاح 5 طرح صنعتی و معدنی در جیرفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، علی اصغر توفیق در مراسم افتتاح  4 طرح صنعتی و معدنی و کلنگ زنی یک طرح بزرگ صنایع معدنی در جیرفت کرمان افزود : این منابع و معادن سالیان سال اینجا بوده و آنچه موجب این اتفاق جدید است همت والای مسئولین و کسانی است که به این موارد توجه کرده و در این منطقه محروم اقدام کرده اند و امروز ما برای تشکر از این اشخاص است که آمده ائیم.
این 4 واحد افتتاح شده با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با سرمایه گذاری 205.5 میلیارد ریال و  میزان اشتغال 101 نفر می باشد. 
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت جنوب کرمان نیز در این  مراسم  در خصوص کلیات طرح های قابل افتتاح سازمان در هفته دولت گفت: 14 طرح صنعتی و معدنی شامل 5 طرح معدنی و صنایع معدنی و 9 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 400 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در جنوب کرمان  آماده بهره برداری بوده که توانایی ایجاد اشتغال برای 248 نفر به صورت مستقیم را دارند. 
محمود اسکندری نسب این طرح ها را شامل کارخانه های فرآوری رب گوجه، تولید دستمال کاغذی، نایلون و نایلکس، فرآوری میوه های آجیلی، درب و پنجره دوجداره، سنگ ساختمانی تزئینی، کارخانه سنگبری، معدن آهن، معدن مس و معدن آهک برشمرد.
وی افزود: این واحدها همچنین شامل معدن و کارخانه فرآوری آهن پارس معدن با ظرفیت تولید 200 هزار  تن کنسانتره آهن، تولید محصولات فلزی گل نرده با ظرفیت 600 تن، تولید نایلون خضری با ظرفیت 1020 تن و همچنین بتن آماده گروهی با ظرفیت 10000 تن در سال می باشد.
اسکندری نسب در خصوص وضعیت معادن و صنایع معدنی آهن جنوب کرمان نیز توضیح داد: 14 پروانه اکتشاف که 56درصد از کل پروانه اکتشاف های تاریخ جنوب کرمان و 4 پروانه بهره برداری که 100درصد پروانه های بهره برداری معادن آهن جنوب کرمان می باشند، در دولت تدبیر و امید صادر شده، همچنین 2 پروانه بهره برداری صنایع معدنی نیز در همین دولت صادر شده که قبل از آن هیچ صنایع معدنی در این خصوص در جنوب کرمان وجود نداشته است.
علاوه بر افتتاح 4 واحد یاد شده، در این روز عملیات ساخت کارخانه مس کاتد شرکت کاوش فلز سبزواران آغاز و کلنگ آن توسط مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت زده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص مشخصات این کارخانه گفت: سرمایه گذاری این طرح 627 میلیارد ریال جهت تولید 3000 تن مس کاتد می باشد و توان اشتغالزایی برای 85 نفر به صورت مستقیم را دارد که با راه اندازی این کارخانه مشکل خام فروشی ماده معدنی مس در جنوب کرمان حل خواهد شد.
وی همچنین از آمادگی 4 طرح صنایع معدنی دیگر جهت آغاز عملیات ساخت خبر داد و گفت: این طرح ها شامل سنگبری، شمش طلا، فرآوی سیلیس و آهک صنعتی جمعاً با سرمایه گذاری 244 میلیارد ریال با توانایی ایجاد اشتغال برای 215 نفر می باشند.
در ادامه این برنامه ها، از روند ساخت پایانه صادراتی گلشن آرای ارم در شهرک صنعتی 2 جیرفت نیز بازدید بعمل آمد. این پایانه به عنوان اولین پایانه صادراتی جنوب کرمان با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرمایه گذاری 280 میلیارد ریال و اشتغال آفرینی برای 170 نفر در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی حدود 30درصد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید