اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060699985687

IPTV بدون شبکه توزیع محتوا محقق نمی‌شود

کد: 1395060699985687

http://goo.gl/qO85o4

، تهران , (اخبار رسمی): سرویس‌دهی IPTVها بدون کمک CDNها و شبکه‌های توزیع محتوا امکان‌پذیر نیست.

IPTV بدون شبکه توزیع محتوا محقق نمی‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فناپ ،پویا پیرحسینلو، مدیرعامل شرکت ابرآروان در کترگاهی با موضوع"شبکه تحویل محتوا"، در خصوص مزایای CDNها یا شبکه‌های توزیع محتوا که ماموریت اصلی ابرآروان است، گفت: وجود این شبکه‌ها نه تنها برای تولیدکنندگان محتوا مفید است، بلکه برای تامین‌کنندگان پهنای باند و کاربران اینترنت نیز مزیت‌هایی دارد.

وی  افزود: کاهش هزینه‌های میزبانی وب و عدم نیاز به سرورهای قدرتمند، در کنار افزایش چشم‌گیر امنیت و نیز افزایش سرعت بارگذاری صفحات از مزیت‌های CDN برای تولیدکنندگان محتوا به شمار می‌رود. همچنین کاهش مصرف پهنای باند و کاهش تعداد درخواست‌ها به همراه افزایش رضایتمندی کاربران، مزیت‌ CDN برای تامین‌کننده پهنای باند است. کاربران نهایی نیز با کمک شبکه‌های توزیع محتوا می‌توانند از افزایش سرعت و کیفیت بارگذاری صفحات وب و همچنین کاهش هزینه‌های پهنای باند بهره‌مند شوند.

به گفته وی، معماری ابرآروان به گونه‌ای بوده که می‌تواند به لحاظ کیفی و کمی وارد بازارهای جهانی شود. کمااینکه در حال حاضر نیز سرورهای "لبه" یا "پاپ‌سایت‌"های آن در آمریکا، ژاپن، هلند، آلمان،‌ فرانسه و انگلستان مستقر هستند.

پیرحسینلو در ادامه به طرح آزمایشی که با سازمان فناوری اطلاعات پیش می‌برند اشاره کرد و گفت: تاکنون در پنج استان مستقر شده‌ایم اما یکی از مشکلات این طرح عدم مسیریابی‌های استانی در کشور است؛ یعنی بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در تونل‌های لایه دو، ترافیک را به تهران می‌آورند و سپس از تهران شروع به مسیریابی می‌کنند.

مدیرعامل ابرآروان افزود: همزمان وزارت ارتباطات در تلاش است تا با تحقق شبکه ملی ارتباطات بستر مناسب مسیریابی استانی را ایجاد کند، ما نیز به‌طور موازی در تلاشیم تا در استان‌هایی که بستر آماده می‌شود بلافاصله مستقر شده و سرویس‌ مطلوبی ارائه دهیم. شبکه ملی ارتباطات بستر را آماده می¬کند و CDNها نیز محتوا را به مراکز استانی خواهند برد. در حال حاضر استان‌های تهران، فارس و تبریز از وضعیت مناسب‌تری برخوردارند و در استان‌های بزرگ دیگر نیز اقدامات شایانی در حال اجرایی شدن است. او معتقد است که با تکمیل شدن مسیریابی‌های استانی هم برای سرویس‌دهندگان شبکه‌های توزیع محتوا و هم برای مردم اتفاق بسیار خوبی می‌افتد که بتوانند سرویس با کیفیت‌تری دریافت کنند.

به گفته وی، محتوای توزیع شده در ابرآروان در حال حاضر روزانه 210 میلیون بازدید توسط پنج میلیون نفر کاربر یکتا دارد. پیرحسینلو با اشاره به پیاده‌سازی پروژه IPTV در ایران گفت: فکر می‌کنم با توجه به این موضوع، شاهد جهش بزرگی در ترافیک اینترنت، شبکه‌های توزیع محتوا و ساختارهای سرویس‌دهی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه سرویس‌دهی IPTVها بدون کمک CDNها امکان‌پذیر نیست، گفت: نمی‌توان بدون استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا و تنها از یک نقطه، سرویس تلویزیون اینترنتی راه‌اندازی کرد و گفت که می‌خواهیم به چند میلیون مشترک خدمات بدهیم. وقتی راجع به این عدد و ارقام و توزیع جغرافیایی در سطح کشور صحبت می‌شود حتما باید روی بستر CDN این اتفاق بیفتد.

پیرحسینلو همچنین به استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا برای جلوگیری از حملات DDos تاکید کرد و گفت: تقریبا اکثر دروازه‌های پرداخت به دنبال حملات شدیدی که چندی پیش اتفاق افتاد به ابرآروان منتقل شده‌اند و بیشتر نرم‌افزارهای واسط پرداخت از این شرکت سرویس می‌گیرند.

مدیرعامل ابرآوران اعلام کرد که این شرکت می‌تواند راهکار شبکه توزیع محتوا را به‌صورت خصوصی و عمومی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]