اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005207345687

جامعه استارتاپی بایددست سرمایه‌گذار سنتی را بگیرد

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها زیر 100 میلیارد تومان

کد: 13951005207345687

https://goo.gl/rLRC97

، تهران , (اخبار رسمی): سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها، عددی زیر 100 میلیارد تومان است. همه ما امید به بازار خیلی بزرگ‌تری در افق 10 ساله داریم. در دنیا حوزه خدمات 80 درصد حوزه GDP را تشکیل داده اما در کشور ما حوزه خدمات کمتر از 50 درصد GDP است.

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها زیر 100 میلیارد تومان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فناپ ،همایش کارآفرینان استارتاپی در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور و استقبال گسترده کارآفرینان، استارتاپی‌ها، اهالی رسانه و سایر علاقمندان و افراد مرتبط به اکوسیستم کارآفرینی ایران برگزار شد.در آخرین پنل همایش با موضوع تامین منابع مالی استارتاپ‌ها شهاب جوانمردی به سخنرانی پرداخت.

شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ در این پنل گفت: «امید به گسترش بازار فناوری باعث شده همه گمان کنند که این بازار در دنیا و غرب جدی و بزرگ است. به‌زودی در ایران قسمت عمده‌ای از بازار را استارت‌آپ‌ها به خود اختصاص می‌دهند. سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها، عددی زیر 100 میلیارد تومان است. همه ما امید به بازار خیلی بزرگ‌تری در افق 10 ساله داریم. در دنیا حوزه خدمات 80 درصد حوزه GDP را تشکیل داده اما در کشور ما حوزه خدمات کمتر از 50 درصد GDP است.

او ادامه داد: «این فاصله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذران ما با چه امیدی وارد این عرصه می‌شوند. عملا سه ضلع این مثلث همه یا در کم کاری هستند یا در مراحل اولیه. الآن سرمایه‌گذاران سنتی یا اصلا در این فضا نیستند یا خیلی اندک سرمایه وارد کردند چون به دلیل عدم شناخت، گمان می‌کنند این حوزه ریسک پذیر و خطرناک است.»

جوانمردی گفت: «جامعه استارت‌آپی و فعالان این حوزه در حوزه فرهنگ‌سازی و جذابیت‌های آن تمایل نشان داده‌اند با اینکه کارهایی انجام شده کافی نیست. روش موفقیت یک کسب‌وکار در همه کسب‌وکارها یکسان است ولی این حوزه موارد دیگری مانند دانش و تکنولوژی و ... هم دارد.

جوانمردی درباره تقابل جامعه استارتاپی و سرمایه‌گذاران سنتی گفت: «جامعه استارتاپی باید دست سرمایه‌گذار سنتی را بگیرد و وارد این حوزه کند. بینانگذار و سیاستمداران باید اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذار سنتی را فراهم کنند تا نگران تهدید و مشکلات اقتصادی و سیاسی نباشند. ما در یک اقتصاد آزاد شاهد این هستیم که سرمایه به دنبال بهترین فرصت‌ها می‌گردد و جذب آن می‌شود.»

مدیرعامل فناپ ادامه داد: «ما فرصت‌هایی داریم که ممکن است سرمایه‌گذار بیرونی به آن علاقه‌مند شود. قوانین تعیین می‌کنند که این سرمایه‌گذار می‌تواند وارد شود یا نه. در لایه اول تصمیم‌گیری، آنچه درباره دیگر صنایع سرمایه‌گذاری داریم در این حوزه هم باید داشته باشیم. ما در این حوزه تاثیرگذاری‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتری داریم. بنابراین قوانین خاص‌تری نیاز داریم چون اقتصاد دیجیتالی شرایط خاص خودش را دارد.»

همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی در سه پنل برگزار شد، در پنل اول که «کارآفرینان ، قهرمانان ملی» نام گرفته بود، مدیران مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین استارتاپ‌های ایران حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند. مدیریت این پنل را میلاد صابری، از فعالان اکوسیستم، برعهده داشت. در این پنل محمد جواد شکوری مقدم، مدیر عامل شرکت صبا ایده و بنیانگذار آپارات، سعید محمدی، بنیانگذار دیجی‌کالا، نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان و شهرام شاهکار، مدیرعامل اسنپ، با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

در پنل دوم نیز مدیران و بنیانگذاران مراکز نوآوری و شتاب‌دهی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رضا کلانتری نژاد بنیانگذار شتاب‌دهنده شزان این پنل را مدیریت کرد و محمد امین صمیمی مدیرعامل شفق، محسن ملایری، مدیرعامل آواتک، ناصر غانم‌زاده مدیر فینوا ، احمدرضا مسرور و حمزه قطبی‌نژاد، مدیرعامل نوتک در آن حضور داشتند.

در پنل سوم هم که با مدیریت شهرام شریف از روزنامه‌نگاران با سابقه، برگزار می‌شد، شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ، علی فیاض‌بخش مدیرعامل حرکت اول، سعید رحمانی مدیرعامل سرآوا و رضا زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی و توسعه تکنولوژی ایران و رییس انجمن VC ها به بحث و تبادل نظر درباره تامین مالی کسب وکارهای نوپا در ایران پرداختند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]