اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193805687

تولید دستگاه کارت‌خوان در ایران آغاز شد

کد: 13950913193805687

https://goo.gl/zcKQAf

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات و ارتباطات اروند یکی از زیرمجموعه های هلدینگ فناپ است که با هدف تحقیق، توسعه و تولید در منطقه آزاد اروند تاسیس شده است. یکی از بخش های مهم این شرکت در راستای تحقق تولید داخلی، راه اندازی کارخانه تولیدی است.

تولید دستگاه کارت‌خوان در ایران آغاز شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فناپ ،شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات و ارتباطات اروند یکی از زیرمجموعه های هلدینگ فناپ است که با هدف تحقیق، توسعه و تولید در منطقه آزاد اروند تاسیس شده است. یکی از بخش های مهم این شرکت در راستای تحقق تولید داخلی، راه اندازی کارخانه تولیدی است.
کارخانه شرکت پژوهشی - تولیدی ارونتک در منطقه آزاد اروند افتتاح شده است. این کارخانه در مرحله تولیدات اولیه قرار دارد و رسما از فروردین 1395 آغاز به کار کرده است. به گفته مدیرعامل آن، ایجاد اشتغال و افزایش توان داخلی از طریق انتقال تکنولوژی از مهمترین اهداف راه اندازی این کارخانه است.
شاهین جوانمردی، مدیرعامل ارونتک با اشاره به اهداف راه اندازی این کارخانه، گفت: نمی خواستیم وارد کننده محض باشیم؛ یعنی کالاهای تولید شده متناسب با بازارهای های دیگران را وارد کنیم و تنها کار بازرگانی انجام دهیم، بلکه می خواهیم محصولات را بر اساس نیاز بازار ایران، مناسب سازی و تولید کنیم.
جوانمردی در ادامه افزود: تصورمان این است که می توانیم محصولات را با قیمت کمتر از  قیمت تمام شده واردات، تولید کنیم. همچنین آنها را مطابق با نیاز مشتری (از طراحی ظاهری تا تغییرات سخت افزاری) و با قیمت بهتری ارائه دهیم.
به گفته وی، پایین آمدن هزینه مواد اولیه و استفاده از ریال بجای دلار در فرایندهای تولید، از مهمترین تاثیرات راه اندازی این کارخانه در قیمت تمام شده محصول خواهد بود.
مدیرعامل ارونتک در توضیح فاز بندی فعالیت کارخانه گفت: ظرفیت کارخانه در فاز اول، تولید سالانه 250 هزار پایانه فروش است، که برای 100 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند و حدود دو و نیم تا سه میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت.
او تولید 40 درصدی قطعات و ملزومات در داخل کشور را فاز دوم دانست و بیان کرد: در فاز دوم می خواهیم تنها مونتاژ انجام ندهیم و برخی قطعات همچون آداپتور و دیگر قطعات را در داخل کشور تهیه کنیم. در این فاز، برای 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کنیم و سالانه هشت میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
مدیرعامل ارونتک محصولات این کارخانه را چنین برشمرد: ابزارهای حوزه پرداخت بسیار وسیع است، فاز اول را با تولید پایانه های فروش، کیوسک، ابزارهای پرداخت خرد، خودپردازهای غیر نقد و پایانه های کارتخوان  unattendedآغاز می کنیم و در فازهای بعدی، محصولاتی همچون set - top box و ... را تولید می کنیم.
او با تاکید بر اینکه برای هر یک از محصولاتمان شریک خارجی خواهیم داشت، اظهار داشت: در فاز اول که تولید ابزارهای پرداخت الکترونیکی است، شریک تجاری ما شرکت castles (کسلز) است. تا به امروز نمایندگی انحصاری این شرکت را برای فروش داشته ایم اما در حال حاضر مدل همکاری را تغییر داده ایم، یعنی علاوه بر فروش کالاهای castles، با تحویل قطعات skd و در فازهای بعدی ckd، تولید را در ایران انجام می دهیم.
همچنین یکی از مباحث مهم در فروش، انطباق محصول با سلایق مشتری است؛ کمااینکه بسیاری از دستگاه‌های کارتخوان فعلی با سلیقه مشتری ایرانی همخوانی ندارد. بنابراین در این همکاری مشترک، ظاهر و طراحی دستگاه‌ را ما مشخص می‌کنیم و طراحی برد و گرفتن استانداردها را شریک تایوانی ما انجام می‌دهد.
 جوانمردی در توضیح محل عرضه محصولات کارخانه، گفت: بازار داخلی بخش عمده فعالیت ما را پوشش می دهد، اما دیگر کشورهای همسایه مثل عراق هم هدف ماست.
مدیرعامل ارونتک با تاکید بر تولید و عرضه محصولات ارزانتر از رقبای خارجی، بیان کرد: در دنیا قیمت محصولات براساس ویژگی های مختلفی همچون طراحی و تیراژ تولید تعریف می شود. اگرچه تولید بدلیل هزینه های کم آن، معمولا در چین انجام می شود اما به نظر می آید بتوانیم با هزینه ای کمتر از چین، در داخل کشور این محصولات را تولید کنیم، چرا که هم نیروی انسانی داخلی به نسبت چین ارزان تر است، هم هزینه انرژی و فضا چندان بالا نیست.
جوانمردی در ادامه افزود: زمانی – در شرایط تحریم- به‌هیچ وجه امکان‌پذیر نبود شرکت‌های ایرانی بتوانند استانداردهای امنیتی مورد نیاز برای دستگاه‌های تولید شده در حوزه پرداخت را از شرکت‌های بین‌المللی صادرکننده گواهینامه‌ها بگیرند، اما امروز به صراحت می توان گفت که هیچ مشکلی برای گرفتن استاندارد معتبری نظیر PCI PED وجود ندارد، مشروط بر آنکه حجم تولید پایانه های فروشگاهی به اندازه ای باشد که کار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
او معتقد است با راه اندازی کارخانه، در منطقه آزاد اروند اشتغال‌زایی ایجاد کرده ایم و امیدوار است بتوانند با تشویق دیگر سرمایه گذاران به حضور در منطقه گامی هرچند کوچک در جهت آبادانی و سربلندی منطقه مقاوم و محروم اروند بردارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]