اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190435687

پذیرش کارت الکترونیک شهرونددر شبکه حمل و نقل کرمان

کد: 13950906190435687

https://goo.gl/GKDcTz

، تهران , (اخبار رسمی): کرمان یکی از شهرهایی است که با مشارکت بانک قرض‌الحسنه رسالت و شرکت اتیک به تازگی به فهرست شهرهای مجهز به کارت شهروندی اضافه شده است.

پذیرش کارت الکترونیک شهرونددر شبکه حمل و نقل کرمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فناپ، در سال های اخیر به موازات گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، توسعه کارت‌های هوشمند و استفاده از این کارت‌ها در شبکه حمل و نقل عمومی شهری مورد توجه قرار گرفته است؛ تاکنون شهرهای زیادی از جمله مشهد، اهواز و قزوین به سامانه کارت هوشمند شهروندی مجهز شده اند. استفاده از این کارت ها علاوه بر تسهیل پرداخت‌های خرد، هزینه‌های ضرب سکه و چاپ پول خرد را به دلیل سرعت و عدم نیاز به رمز کمتر می‌کند که این مسئله، نقشی مهم در اقتصاد کشور دارد.

کرمان یکی از شهرهایی است که با مشارکت بانک قرض‌الحسنه رسالت و شرکت اتیک به تازگی به فهرست شهرهای مجهز به کارت شهروندی اضافه شده است.

هوشنگ پوررنجبر؛ عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت و رئیس اداره فناوری اطلاعات این بانک در این خصوص می‌گوید: «از آنجا که مبادلات روزانه شهری به سمت خریدهای الکترونیکی و کارتی پیش می‌رود، هر شهروند به تعداد زیادی کارت الکترونیکی نیاز دارد که این مسئله می تواند مشکلات متعددی از نظر امنیت و سهولت را برای کاربر به همراه داشته باشد.

این در حالی است که شهروندان تنها با داشتن یک کارت هیبریدی بانکی می توانند به تمام نیازهای خود دسترسی داشته باشند؛ چرا که این کارت هم در شبکه بانکی و هم در شبکه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری قابل استفاده است. همچنین به عنوان کارت پرسنلی عمل می کند.»

پوررنجبر با اشاره به اجرای پروژه «کرمان کارت» به عنوان پروژه کارت الکترونیک شهروندی، بیان می‌کند: «در فاز نخست، کارت شهروندی کرمان‌کارت به صورت بلیت الکترونیک اتوبوس عمل می‌کند و در فازهای بعدی به سایر پذیرنده‌ها از جمله تاکسی و پارکینگ توسعه می‌یابد.»

به گفته پوررنجبر، سیستم کارت الکترونیک شهروندی شامل دو قسمت کارت الکترونیک و تجهیز پذیرنده به کارتخوان غیرتماسی است.

او درباره نحوه استفاده از این کارت شهروندی می گوید: «در این سرویس دستگاه پذیرنده در اختیار راننده تاکسی و اتوبوس قرار می‌گیرد و شهروندان با داشتن کرمان‌کارت یا کارت بانکی هیبریدی چندمنظوره، می‌توانند به جای پول نقد، کرایه رفت و آمد خود را از این طریق پرداخت کنند.»

عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت می‌افزاید: «این تراکنش‌ها توسط یک بانک عامل مدیریت می‌شود و بانک پس از تجمیع تراکنش‌ها، عملیات مالی و تسویه حساب بین ذی‌نفعان را انجام می‌دهد. در این پروژه نیز بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان بانک عامل این خدمت، فعالیت خود را آغاز کرده و با استفاده از زیرساخت‌های فنی پرداخت الکترونیکی شرکت اتیک، این خدمت را در کرمان اجرا کرده است.» او در پایان می‌افزاید: «توسعه مراکز شارژ کرمان‌کارت و پذیرندگی پرداخت‌های خرد الکترونیکی از دیگر برنامه های در دست اقدام است که با همکاری شرکت اتیک در کرمان اجرا خواهد شد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]