اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103685614

در دولت تدبیرو امید

روند توسعه چابهار غیر قابل انکار است

کد: 13950608103685614

http://goo.gl/DTMsPt

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد چابهار: تاثیرمثبت موفقیت های دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی بر روند توسعه چابهار غیر قابل انکار است.

روند توسعه چابهار غیر قابل انکار است

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار،رئیس هیات مدیره و مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در آئین تکریم از مدیر عامل سابق سازمان که با حضور  ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در محل سالن همایش های بین المللی منطقه برگزار شد، با تشریح برنامه های راهبردی  سازمان گفت: تاثیر مثبت موفقیت های دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی و به سرانجام رسیدن مذاکرات بسیار طولانی1+5، توجـــــهات ویژه ترکان  و همکاران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بر روند توسعه چابهار غیر قابل انکار است.

عبدالرحیم کردی گفت: بنگاههای قوی با دانش و تکنولوژی بالا نیروی متخصص و کارآمد و با توجه به دانش فنی مناسب در مقایسه با سطح بین المللی برای فهم ادغام سرمایه گذاریها موثر هستند که لازم است برای استواری بنگاهها، صنعتگران، تجار و شرکتهای بزرگ داخلی برنامه ریزی و تلاش جدی صورت دهند .

کردی  با اعلام اینکه دانشگاه های بین المللی و علمی کاربردی با زیرساخت های مناسب دو بازوی بسیار قوی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و کاربردی برای صنایع مستقر و فهم و جذب دانش هستند، افزود: ضرورت دارد با بازاریابی مناسب در بخش صنعت، تجربه موفق بین المللی و تربیت نیروی متخصص، برای صنایع مشخص  را در این دانشگاهها عملیاتی کنیم .

وی دیگر برنامه های خود را تقویت سیستم مالی و بانکی برای برقراری ارتباط و ورود و خروج سرمایه و انجام  مبادلات عنوان کرد و گفت: لازم است با همراهی و تدبیر همکاران دبیرخانه از طریق بانک مرکزی برای حضور بانکها ی فرامرزی و موسسات مالی و اعتباری تلاش جدی کنیم .

وی  اظهار داشت: انتقال تکنولوژی نیازمند کاهش شکاف در داخل و خارج است تا فهم آن تسهیل شود و در این راستا نیاز است حضور صاحبان تکنولوژی سرزمین اصلی در منطقه و مشارکتهای داخلی و خارجی و سیاست گذاری برای تخصص مهارت آموزی حین کار انجام پذیرد .

مدیر عامل جدید منطقه آزاد چابهار از اتاق بازرگانی و جامعه بازاریان به عنوان دو نهاد اقتصادی موثر در منطقه یاد کرد و افزود: بسیاری از مسئولیت ها و برنامه ها را می توانند تحقق اهداف را برعهده بگیرند و تشکیل نهادهای تخصصی مانند آنچه که در شورای هماهنگی صنایع پیکره 8 در یک سال گذشته تجربه کردیم به عنوان تسهیل گر موثرواقع شوند.

وی ادامه داد: تعریف نقش برای نهادهای محلی شوراها اثری غیرقابل انکار بر موفقیت اقتصادی و تحقق اهداف و ماموریت ها دارد که بایستی در این راستا قدم های موثری برداریم.

وی خاطرنشان ساخت: اعتقاد دارم مناطق آزاد بطور عام و منطقه آزاد چابهار به طور خاص نقطه اتصال اقتصاد داخل با دنیای خارج هستند. لذا برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح مبتنی بر مدلهای موفق علمی و آزمون شده، متناسب با نیازها و ضرورت های اقتصاد کشور امری اجتناب ناپذیراست.

کردی گفت: با بهره گیری صحیح از ظرفیت های انسانی موجود در منطقه امکان اقدامات بزرگ است که  تجربه آیورا مصداق عینی این ادعاست که همچنین اطمینان دارم با تجربه های ارزشمند اعضای هیات مدیره در کنار دانش و متخصصان در به سرانجام رساندن این مسولیت پشتوانه گرانسنگی برایم خواهد بود .

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم سواحل مکران و به تبع آن چابهار، در ادبیات توسعه ایران نقشی جدید پذیرفت و مورد توجه جدی دولت جناب آقای دکتر روحانی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مناطق آزاد حکم درختی را دارند که سرمایه گذاری خارجی با تابیدن بر برگهای این درخت ازطریق بنگاههای اقتصادی و سرمایه های انسانی جذب می شوند و تنه این درخت یعنی زیرساخت های و سیستم مالی وارد ریشه شده و با تکنولوژی، دانش فنی و نهادهای موجود ادغام و تولید محصول می کنند.

وی با بیان اینکه آنچه که بعنوان تئوری و مبانی نظری مناطق آزاد به آن باور دارم، افزایش قدرت جذب و ادغام با اقتصاد داخل است، افزود: لازم است برنامه ریزی مشخصی برای کارکرد حداکثری نهادهای موثر، ذینفعان و ذی نفوذان صورت پذیرفته و از توان و تجربه و تخصص مشاوران بین المللی، برای بازنگری و توفیق سند راهبردی، ماموریت ها، برنامه ها و پروژه های زیرساختی بهره گیری شود.

کردی گفت: با بهره گیری از شیوه های نوین تامین مالی، مشارکت عمومی، خصوصی و ظرفیت های سرمایه گذار خارجی توسعه زیرساخت ها در دستور کار قرار گیرد که یقیناً روان سازی، شفاف سازی و سرعت بخشیدن بر فرآیندها و تکالیف همه صنایع به تنظیم پیوست های اجتماعی و زیست محیطی برای طراوت و شادابی فضا، باید مورد توجه جدی باشد.

شایان ذکر است پس از برگزاری آئین تودیع و معارفه مدیر عامل جدید منطقه آزاد چابهار " دکتر ترکان " مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در ششمین روز از هفته دولت در آئین بهره برداری از چندین پروژه تولیدی و عمرانی شامل: فرآوری برنج، تولید لوله پلی اتیلن ، برق رسانی به پیکره 60 هکتاری مسکونی، طرح توسعه آزمایشگاه مرجع مواد غذایی، تولید محصولات چوب و MDF و کارگاه طلاسازی که توسط سازمان و بخش خصوصی به اتمام رسیده بودند، شرکت کرد. .

گفتنی است:  ترکان و هیات همراه در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهار از روند اجرایی پروژه مسجد بزرگ منطقه ، طرح توسعه مرکز icu بیمارستان امام علی(ع) چابهار، نمایشگاه دستاوردهای منطقه آزاد و دانشگاه جامع علمی – کاربردی منطقه بازدید به عمل آوردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار