اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106014765

در کربلا برگزار شد

پنجمین نشست همکاریهای سازمان «سمت» و عراق

کد: 13950609106014765

http://goo.gl/ViiKHe

، تهران , (اخبار رسمی): پنجمین نشست همکاری های سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) و وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق در شهر مقدس کربلا، برگزار شد.

پنجمین نشست همکاریهای سازمان «سمت» و وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی عراق

به گزارش روابط عمومی «سمت»، این نشست با حضور احمد احمدی رئیس سازمان «سمت»، هاجری معاون پژوهشی و دکتر فکری مشاور رئیس این سازمان، محسن فریجی مشاور وزیر آموزش عالی عراق در امور تحول روشهای آموزشی و نظامهای آموزشی عراق، غسان مدیر کل اداره پژوهش و تحول علمی وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی عراق، منیر سعدی رئیس دانشگاه کربلا و رؤسای برخی دانشگاهها و دانشکده‌های عراق و اعضای کمیته همکاری و مسئولان وزارتی، در شهر کربلا تشکیل شد.

احمد احمدی، در این جلسه با اشاره به تشابهات فرهنگی و مذهبی و پیوندهای عمیق فرهنگی دو کشور، به اهمیت گسترش روابط تأکید کرد و کمک به بهبود فرهنگ در جهان اسلام و دوری از تعصب را ضروری دانست و نیز همکاری با وزارت علوم عراق را سیاستی راهبردی برای تعمیق روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور به عنوان الگویی برای جهان اسلام دانست.

فریجی نیز بر استفاده از تجربیات ایران و سازمان «سمت» برای تحول علوم انسانی عراق تأکید و در مورد بازنگری ترجمه کتابها مواردی را مطرح کرد و تأکید وزیر جدید آموزش عالی این کشور را در خصوص همکاری با «سمت»، یادآور شد.

در ادامه غسان ضمن اشاره به خاطرات خوب حضور در ایران و سازمان «سمت»، این سفر را زمینه انگیزه‌بخش این همکاری دانست و خواستار توجه جدی‌تر به امر تألیف مشترک کتاب میان سازمان «سمت» و وزارت آموزش عالی عراق شد.

در بخش اول این نشست، موارد دقیق همکاری طرفین با ارائه گزارش دکتر فکری و بحث و گفتگو پیرامون آن دنبال شد و در بخش دوم نیز مواردی در باب فعالیت در حوزه آموزش زبان فارسی در عراق و خرید کتابهای آموزش زبان انگلیسی تخصصی (ESP) «سمت» مطرح شد.

در پنجمین نشست همکاریهای «سمت» و وزارت آموزش عالی عراق، صورت‌جلسه‌ای در 5 محور و 22 بند به امضای طرفین رسید که از مهم‌ترین محورهای آن می‌توان به مواردی چون چگونگی ادامه کار ترجمه کتاب برای طرف عراقی و نهایی کردن آن، تألیف کتاب به صورت مشترک، کمکهای سازمان «سمت» برای تقویت زبان فارسی در عراق، راههای همکاری در چاپ و نشر و خرید منشورات «سمت» در آموزش زبان انگلیسی، اشاره کرد.

در پایان جلسه، احمد احمدی پنج اثر ترجمه شده به زبان عربی به سفارش وزارت آموزش عالی عراق را که به تازگی توسط «سمت» منتشر شده‌ است، به مشاور وزیر آموزش عالی عراق، مدیر کل اداره پژوهش و تحول علمی وزارت آموزش عالی و پژوهشهای علمی عراق و رئیس دانشگاه کربلا اهدا نمود و همچنین نسخه ترجمه شده عربی آخرین اثرِ خود با نام بن‌لایه‌های شناخت را به تمامی حاضران جلسه تقدیم کرد که مورد توجه و تقدیر طرف عراقی قرار گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب