اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610108785617

بازدید مشاور رئیس جمهورازطرح های عمرانی قشم

کد: 13950610108785617

http://goo.gl/L7ywhZ

، تهران , (اخبار رسمی): مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و و یژه اقتصادی کشور در سفر به جزیره قشم از طرح های عمرانی و فرهنگی شهر قشم بازدید کرد.

بازدید مشاور رئیس جمهورازطرح های عمرانی قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، اکبر ترکان و هئیت همراه سالن مسافری بندر بهمن (خط ویژه ایران – عمان) با 32 میلیارد و 130 میلیون ریال، پانتون 198 تنی اسکله بهمن با34 میلیارد ریال اعتبار را مورد بازدید قرار داد.

خط کشتیرانی قشم – خصب یکی از وعده های رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید به مردم قشم در سفر فروردین ماه دکتر روحانی به این جزیره بود که به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم قشم با اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شد.
تعرفه گمرکی بین عمان، سنگاپور و چند کشور دیگر براساس توافق نامه گمرکی ویژه بین این کشورها به صفر رسیده است و این فرصت مناسبی است تا کالاهای کشورمان نیز از طریق خط کشتیرانی قشم – خصب و بدون منظور کردن تعرفه گمرکی به عمان، سنگاپور و چند کشور دیگر صادر شود.
ترکان و هئیت همراه همچنین از کتابخانه خلیج فارس و پروژه آماده سازی شهرک های مسکونی شهر قشم نیز بازدید نمودند و در ادامه از چهار طرح حوزه آب شامل عملیات اجرایی منابع آب قشم با حجم 20 هزار متر مکعب، احداث دو مدول یکهزار متر مکعبی تصفیه خانه فاضلاب در پارک ایران زمین و منطقه ساحلی و تاسیسات آب شیرین کن پنج هزار متر مکعبی با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم بازدید کرد.
در ادامه کلنگ احداث  برج اداری بازرگانان توسط حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به زمین زده شد.
هدف از ایجاد این برج ساماندهی دفاتر اداری و تجمیع بازرگانان می باشد ، این برج در 82 واحد دفتر بازرگانان، شش واحد بانک، صرافی و دفتر بیمه، سالن همایش 150 نفره - سالن کنفرانس 40 نفره - دفتر موسسه بازرگانان در مساحتی به متراژ 300 متر مربع و همچنین 110 پارکینگ در دو طبقه زیرزمین و جمعا در 10 طبقه احداث خواهد شد.
بنا به این گزارش، همزمان با آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت کشورمان، بهره برداری و عملیات اجرایی 42 طرح اقتصادی مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان با بیش از 43 هزار میلیارد ریال در این منطقه آغاز شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 117 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار