کد: 13950610108835625

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در استان خوزستان بررسی کرد

آثار اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه گذاری

کد: 13950610108835625

http://goo.gl/aVGCkt

، آبادان , (اخبار رسمی): اسماعیل زمانی، در همایش خوزستان و دولت یازدهم، به پیامدهای مثبت و اثر گذار نقش مناطق آزاد کشور در رشد و پیشرفت اقتصادی، در دوران پس از برجام پرداخت.

آثار اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه گذاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره، در جمع مقامات بلند پایه وزارت نفت و مسئولین استانی، از آثار و پیامدهای دوران پسابرجام بر رشد و اقتصادی استان خوزستان و نقش منطقه آزاد اروند در تعالی اقتصادی آن، گفت.
همایش خوزستان و دولت یازدهم با فضایی تخصصی و کاربردی و نظری، با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم، اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان، اساتید دانشگاه ها، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و دیگر مقامات استانی، در آخرین روز هفته دولت در اهواز برگزار گردید.
این همایش با محوریت وعده ها، عملکردها و انتظارات و آثار اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه گذاری در استان خوزستان، جمعی از تصمیم سازان، صاحب نظران و فعالان اقتصادی و منابع جذب سرمایه را گرد هم آورد.
اسماعیل زمانی، در این همایش به ابعاد مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری دوران گذار از توافقات برجام، و تاثیر آن بر رشد و بازسازی اقتصادی و زیرساخت های سرمایه در استان خوزستان پرداخت.
وی این دوران را از تاریخ ساز ترین رویدادهای اقتصادی و سیاسی برای استانِ سرشار از منابع مهم اقتصادی؛ خوزستان، دانست و گفت: عملکرد موفق دولت یازدهم در حوزه سیاست های خارجی، امروز توانست آثار مثبت و نتایجی با برآورد معنی دار، مثبت و موثر در اقتصاد کشور به ویژه استان خوزستان به بار آورد.
یادآوری این موضوع در هفته دولت و باز آفرینی نقش اثر گذار و  تاریخی دولت تدبیر و امید در زیرساخت های مهم توسعه سیاست های خارجی و تاثیر آنها بر رشد اقتصادی کشور، لازم و ضروری است.
خوزستان، با منابع فراوان طبیعی در حوزه انرژی و ساختار موثر در رشد صنعت و به ویژه بخش کشاورزی، روند صعود به بام های گسترده و وسیع تحولات اقتصادی را طی خواهد نمود.
منطقه آزاد اروند، به عنوان استراتژیک ترین بخش اقتصادی، صنعتی و مسیر هموار جذب منابع سرمایه این استان، نیز در این ساختار مهم و این دوران طلایی، نقشی ارزنده و اثر گذار دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در تبیین نقش این منطقه خاطر نشان کرد: اروند با نقشه راه جدید، و با در نظر گرفتن این نکته که نقش مناطق آزاد کشور در توسعه و تزریق منابع اقتصادی و سرمایه سازی، در دوران رشد و شکوفایی، شاخص و قابل توجه است، می تواند سکویی پر شتاب برای دوران طلایی رشد و پیشرفت اقتصادی استان خوزستان باشد.
اسماعیل زمانی در پایان افزود: منطقه آزاد اروند، با ظرفیت ها و پتانسیل های خود، افق و چشم اندازی از رشد و تعالی اقتصادی برای استان خواهد بود و ما امیدواریم بعد از توافقات و مذاکرات اخیر در حوزه سیاست های خارجی، که دستاوردی عظیم برای ملت و دولت داشت، آغاز ورود به مراحل بازسازی اقتصادی و پیشرفت را همگام با توسعه اقتصادی جهانی، تجربه نماییم.
همایش خوزستان و دستاورد دولت یازدهم با محوریت آثار اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه گذاری در استان، با سخنرانی اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره آغاز، و پس از آن، شریعتی، استاندار خوزستان، در اهمیت برگزاری این گونه همایش ها و توجه به فرآیند تسهیل سرمایه گذاری، به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان، بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم، فرازهایی از دوران پس از برجام و نقش اقتصادی استان خوزستان را در بازسازی و تحول و رشد همه جانبه اقتصادی، بازگو کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش