اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109795819

در سفر به اراک چه چیزهایی را سوغات بخریم

سوغات اراک چیست؟

کد: 13950611109795819

http://goo.gl/HpRpTI

، تهران , (اخبار رسمی): از سوغاتی های معروف شهر اراک می توان به نان فوق العاده خوشمزه­ ی فتیر، شیرینی گوش فیل، کشمش و انگور، انار، گردو و بادام، لبنیات، باسلوق، شیره انگور و صابون محلی اشاره نمود.

سوغات اراک

آیا می دانستید 20 نوع انگور در استان مرکزی وجود دارد؟ وجودد تاکستان های فراوان در مناطق و شهرهای اطراف اراک مخصوصا روستای هزاوه باعث این امر شده است.

به گزارش روابط عمومی  تریپ باما، شهر اراک مرکز استان مرکزی از شهرهای بکر ایران است و سفر به آن به تمامی سفر دوستان توصیه می شود. در بازدید از شهر اراک، حتما باید به بازار زیبای این شهر و مناظر زیبای آن سری بزنید و از میان صنایع دستی و خوراکی های شهر اراک، سوغاتی سفر خود را تهیه کنید. از سوغاتی های معروف شهر اراک می توان به نان فوق العاده خوشمزه­ ی فتیر، شیرینی گوش فیل، کشمش و انگور، انار، گردو و بادام، لبنیات، باسلوق، شیره انگور و صابون محلی اشاره نمود.  

نان فتیر

نان فتیر اراک سالیان سال و از قدیم در سفره نوروزی مردم اراک جای داشته است و کماکان نیز موقعیت خود را به عنوان سنت و خوراکی قدیمی حفظ کرده است. پخت نان فتیر اراک بدون استفاده از خمیرمایه و به روش سنتی انجام می گیرد. در واقع، نان فتیر اراک نوعی نان شیرمال است که اندکی زردپوبه روی آن زده می شود و آن را در اندازه های کوچک در تنور می پزند. اگر به اراک سفر می کنید، در خرید نان فتیر به عنوان سوغاتی شهر اراک درنگ نکنید.

انگور و کشمش

وجودد تاکستان های فراوان در مناطق و شهرهای اطراف اراک مخصوصا روستای هزاوه باعث شده است بیش از 20 نوع انگور در اراک و استان مرکزی تولید گردد. اگر در فصل تابستان به اراک سفر می کنید، می توانید انگورهای خوشمزه این شهر و استان را تهیه کنید. انگور حاوی ویتامین دی و سرشار از آهن است، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و نیز سرشار از انرژی است.

برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی