اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114676163

عبور از میان آب

ابتکار پل بندرگاه نفتی در رانهایم آلمان

کد: 13950615114676163

http://goo.gl/O03VzY

، تهران , (اخبار رسمی): پل عابر پیاده بندرگاه نفتی در رانهایم آلمان یکی از ابتکارت منحصر بفرد در مهندسی سازه است.

بندرگاه شهر رانهایم آلمان

به گزارش روابط عمومی کارگشا، سامانه جامع صنعت ساختمان، در مسابقه  Baukultur in Hessen  از میان 33 پروژه  به  سه انجمن  آلمانی به نام های رانهایم، راسلشیم و و کلستربچ  سرمایه ای برای ساخت پل جایگاه نفتی که یک پل عابر و دوچرخه سواری است اعطا شد . ابتکار این طرح  که فرهنگ ساختمان را در Hessen   تعیین می کند،  و  عنوان سال را که « زندگی میان آب »است را نمایان می سازد. و  معیارهای زیر را برجسته می سازد: تعاون، عملکرد، طراحی، خلاقیت و پایداری. در می ماه  سال 2013 ، مراسمی برای افتتاح رسمی پل از سوی سه کارفرما برگزار شد .

ویژگی های پروژه

محل پل به مخازن ذخیره سازی بندر بسیار نزدیک است که از نگرانی های خاص در مرحله طراحی بوده است . مخزن نفت برای انتقال و نگهداری مواد قابل اشتعال استفاده می شود. به همین دلیل این پل باید طوری طراحی می شد  تا از دسترسی مردم روی پل به تانکرهای عبوری جلوگیری نماید و یا حداقل آن را دشوار سازد.

تاکید بر استفاده از اوقات فراغت در پل و بالاتر از  آن ارائه چشم انداز رودخانه از پل بدون  وجود مانع  با وجود تمام مسائل مربوط به ایمنی،  از اهداف اصلی این پروژه  بوده است که ترکیبی از استراتژی طراحی و ایمنی مورد نیاز با فرمی زیبا، منحنی و مجسمه وار حاصل شده است.

با گذر از ورودی این  بندر نفتی در رانهایم ، شکاف میان عابران و دوچرخه سواران در پل  با جایگزین  کردن انحرافی در چند  کیلومتری انتهای ضلع جنوبی رودخانه پر شده است. همچنین این پل به عنوان مقصدی توریستی ، توجه  بازدید کنندگان را از دور و نزدیک  جلب  می نماید.

سازه و ساخت

سازه با طول حدود 170 متر، شامل یک شاه تیر پیوسته پنج قسمتی است که اجازه می دهد  تا 70 متر در ورودی بندر گسترش یابد. از دید بالا پل طرحی S شکل مواج و آرام دارد  که در انتهای شمالی اش در یک سطح شیب دار دسترسی دایره شکل با یک مارپیج 14 متری ساخته شده از بتن سفید به اوج خود می رسد.

نشانه های طراحی در سطح مقطع انتخاب شده برای پل نهفته است: یک جعبه L شکل فولادی توخالی. در یک طرف دیوار عمودی به ارتفاع 2.8 متر بر روی مسیر قدم زدن بالا می رود و حفاظ های مورد نیاز به سوی ترمینال نفتی را مهیا می کند.

در سمت  رو به رودخانه، سازه پل تا 2.5 متر فراتر از خط جان پناه گسترش افقی پیدا کرده است  و به عنوان حفاظ ثانوی عملکرد دارد. علاوه بر آن جان پناه با استفاده از توری ای شبیه ملیله دوزی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده، به منظور حفظ فاصله شخص پیاده از لبه پل، رو به داخل شیب دار شده است.

نرده ها

نرده های این پل تقریبا 170 متری ، از  225 قطعه لوله های منوکروم ترکسون  به رنگ سفید یخی  تشکیل شده  است ، که رنگ سفید پل در ساعات بعد از ظهر  تیره و روشن می شود. اتصال غلافی باریکی،  به لوله مونو کروم این امکان را می دهد  تا در کوچکترین فضا ها نیز محکم شود و برای نصب در فضای  خارجی به صورت دایمی دوام کافی داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارگشا - سامانه جامع صنعت ساختمان

کارگشا, سامانه جامع صنعت ساختمان پیشرو در ارائه خدمات مهندسی آنلاین در کلیه زمینه های ساختمانی و شهری است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان