اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960218248546163

آیا شهرهای هوشمند به سلامتی ما کمک می‌کنند؟

کد: 13960218248546163

https://goo.gl/EfUjfl

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر شهرهای هوشمند با معرفی فن‌آوری‌های نو تاثیر بزرگی در محیط شهری می‌گذارند. ماشین‌های یادگیری و هوش مصنوعی می‌توانند از طریق داده‌ها و اطلاعات، هشدارها و راه حل‌هایی برای شهروندان ارائه دهند که زندگی روزانه و سلامتی طولانی‌مدت‌شان را تحت تاثیر قرار دهد.

ماشین‌های یادگیری و هوش مصنوعی می‌توانند از طریق داده‌ها و اطلاعات، هشدارها و راه‌حل‌هایی برای شهروندان ارائه دهند که زندگی روزانه و سلامتی طولانی‌مدت‌شان را تحت‌تاثیر قرار دهد.

 همان‌گونه که مشاهده می‌کنیم در حال حاضر شهرهای هوشمند با معرفی فناوری‌های نو تاثیر بزرگی در محیط شهری می‌گذارند، اما آیا این فناوری‌ها می‌توانند زندگی انسان‌ها را نجات دهند؟ در جواب باید گفت: بله کاملا. ماشین‌های یادگیری و هوش مصنوعی می‌توانند از طریق داده‌ها و اطلاعات، هشدارها و راه‌حل‌هایی برای شهروندان ارائه دهند که زندگی روزانه و سلامتی طولانی‌مدت‌شان را تحت‌تاثیر قرار دهد.

اجازه بدهید به این موضوع نگاهی بیندازیم که شهرهای هوشمند چگونه می‌توانند شهروندان خود را از سلامتی بهره‌مند سازند؟ و آنچه رهبران شهر هوشمند برای کمک به ایجاد این خدمات نوآورانه باید انجام دهند چه کارهایی هستند؟ 

 شهرهای هوشمند با کمک فناوری‌هایی مانند شبکه‌های حسگر، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌ها می‌توانند درجه حرارت، صدا، کیفیت آب و آلاینده‌ها را اندازه‌گیری کنند و در مورد همه چیز اطلاعات ارائه دهند. کولی (coli) بیماری است که به مسمومیت منجر می‌شود، در یک نگاه این بیماری ناشی از شیوع ویروس زیکا است. یکی از راه‌های یافتن چگونگی گسترش این بیماری از طریق تلفن همراه، نظارت بر شهروندانی است که در محیط شهر درحال حرکت هستند به این ترتیب که همه این اطلاعات را از جمع‌ آوری داده از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا تکنولوژی که می‌تواند آب راکد را اندازه بگیرد و پشه‌هایی که به طور بالقوه به این ویروس آلوده هستند، شناسایی می‌کند.

 

شکستن موانع

شهرهای که هوشمند هستند، برای این‌که اطلاعات را گردآوردی کنند و پروژه‌ها را به شکل موثری اجرا کنند به همکاری چندبخشی بین شهروندان، مقامات دولتی و شرکت‌ها نیاز دارند و همین مسیر را برای اجرای استراتژی‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز طی می‌کنند.

یکی از بهترین نمونه‌ها در حال حاضر برنامه سلامت الکترونیک منطقه بروکسل است که نیازمند همکاری چند بخش است، از بیماران گرفته تا متخصصان و مقامات مراقبت‌های بهداشتی برای توسعه و اجرای فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات.

اگر شما با  واژه «مراقبت‌های بهداشتی» آشنا نیستید احتمالا آنرا با نام سلامت الکترونیک می‌شناسید. سلامت الکترونیک (E-health) ترکیبی از برنامه‌های کاربردی موبایل، ابزارهای شناختی و مشاوره‌ای از راه دور و شبکه‌ای است که امکان تبادل داده‌ها و اطلاعات پزشکی را امکان‌پذیر می‌سازد. سلامت الکترونیک ناشی از شکستن موانع بین بخش‌های مختلف است و به سوی ایجاد خدمات سلامتی نوآورانه پیش می‌رود.

 

پروژه بروکسل، یک استراتژی سلامت الکترونیک هوشمند

صنعت سلامت الکترونیک در بروکسل پررونق است. تعدادی از شرکت‌ها در سه سال گذشته با 50 درصد در این صنعت با تازه‌واردهایی مانند سیستم عامل استراتژی پل، سیستم‌های تصویری ovizio و lindacare شروع به رشد کردند. در اینجا به چند پروژه موفق که می‌توانند به عنوان پروژه‌های سلامت الکترونیک در خانه اعمال شوند اشاره می‌کنیم:

پشتیبانی از فناوری‌های جدید مراقبت‌های بهداشتی
توسعه فرهنگ سلامت الکترونیک قوی در میان شهروندان
باز کردن راه ارتباط و گفت‌وگوی بخش‌های دولتی، عمومی، فناوری و توسعه‌دهندگان پروژه
پیدا کردن راه‌حلی برای تبدیل طرح‌های سلامت الکترونیک به پروژه‌های زندگی واقعی
ایجاد ابزار و خدمات شفاف، ممکن و در دسترس، مانند پروژه منطقه بروکسل که یک وب‌سایت به آن اختصاص داده شده بود.

شهرهای هوشمند به سرعت در حال توسعه هستند و بهداشت الکترونیک یکی از کاربردهای مهم در شهرهای هوشمند است.  در حال حاضر هزینه‌های زیادی روی الکترونیک‌شدن سلامت در حال انجام است. بهبود و ارتقای به یک سیستم پویا،روزآمد، ایمن و سریع که گردش اطلاعات در آن تامینکننده نیازهای سیستم است، علاوه بر آن‌که موجب بهبود کیفیت خدمات‌درمانی به جامعه می‌شود زمینه‌ساز صرفه‌جویی هنگفتی در هزینه‌های درمانی خواهد بود. در این میان پرونده‌های الکترونیک ابزاری هستند که مراکز مراقبتی در شهرهای الکترونیک برای رویارویی با چالش‌های موجود برگزیده‌اند. از مزایای مهم این طرح، دسترسی سریع و هم‌زمان به سوابق بیمار توسط افراد مختلف از جمله مشاوران، پزشکان و پرستاران، دست‌یابی به اطلاعات و آمار بیماری‌های موجود، پشتیبانی ورود اطلاعات ساختاریافته و تصمیم‌گیری بر اساس آن، تبادل الکترونیک اطلاعات و مشارکت در مراقبت طبی، تکریم بیمار، ارائه بهترین خدمات با کم‌ترین نگرانی و کاهش تبعات فشارهای روانی بیمار و همراهان، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت ارائه خدمات با سیاست‌گذاری بهتر در این زمینه، افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی، افزایش رفاه جامعه و ... را می‌توان نام برد که تمام این‌ها برای ارتقای سلامتی در یک شهر هوشمند لازم الاجراست (درزی و قاسمی، 1388).

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارگشا - سامانه جامع صنعت ساختمان

کارگشا, سامانه جامع صنعت ساختمان پیشرو در ارائه خدمات مهندسی آنلاین در کلیه زمینه های ساختمانی و شهری است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]