اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960117245546163

ایجاد «زمین بازی اینترنت» برای رسیدن به شهرهای هوشمند

کد: 13960117245546163

https://goo.gl/GTX1kK

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت آماده یک ارتقاء بزرگ است. محققان بریتانیایی یک «زمین بازی اینترنتی» که نوع جدیدی از زیرساخت های اینترنتی در مقیاس ملی ارائه می دهد را اجرا می کنند. این محققان معتقدند که اینترنت پیشرفته دامنه وسیعی از کاربرد ها را امکانپذیر می سازد.

«زمین بازی اینترنت» تکنولوژی های جدید را با هدف رسیدن به شهرهای هوشمند آزمایش می کند.

اینترنت آماده یک ارتقاء بزرگ است. محققان بریتانیایی یک «زمین بازی اینترنتی» که نوع جدیدی از زیرساخت های اینترنتی در مقیاس ملی  ارائه می دهد را اجرا می کنند. این محققان معتقدند که اینترنت پیشرفته دامنه وسیعی از کاربرد ها را امکانپذیر می سازد. که می تواند از جراحی رباتیک که از فاصله دور انجام می شود تا اجرای یک موسیقی دونفره از دو قاره مختلف باشد. 

دیمیترا سیمونیدو (Dimitra Simeonidou) از محققان دانشگاه بریستول می گوید: «بدیهی است که اینترنت به بازسازی مجدد نیاز دارد. اینترنت قبلا جهت ارتباطات عمومی مانند ایمیل طراحی شده بود اما حالا ما انتظار داریم که به وسیله اینترنت پخش ویدیو با کیفیت  4kدر خیابان امکانپذیر باشد.

این پروژه در ابتدا به آزمایش تکنولوژی هایی می پردازد که اتصال به اینترنت را سریع تر و امن تر می سازند و همچنین بستری برای شهرهای هوشمند و نرم افزارهای اینترنت اشیا  آماده می کند.

تکتم محمودی از کالج سلطنتی لندن می گوید: «من با یک جراح کار می کنم که مجبور است تا برای انجام یک جراحی رباتیک هر هفته یک با با قطار مسافرت کند در صورتی که اگر اینترنت پیشرفته وجود داشت او می توانست این این عمل را از راه دور انجام داده و انرژی و زمان کمتری مصرف کند.»

تکنولوژی های اخیر برای کابرد های بحرانی به اندازه کافی مناسب نیستند. زمانی که چرخ «منتظر بمانید» برای دانلود یا نمایش یک ویدئو بالا می آید، موضوعی آزاردهنده است.به طور مثال اگر یکی از این اتفاقات در زمان عمل جراحی رباتیک از راه دور اتفاق بیافتد می تواند زندگی یک نفر را به خطر بیندازد.

اما آزمایش کردن تکنولوژی های جدیدی که با اینترنت کار می کنند عملی بسیار پیچیده است. به عنوان مثال شما نمی توانید یک زیرساخت اینترنتی را به هم بریزید که میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند. بنابراین محققان مبتکر، اینترنت مخصوص به خودشان را راه اندازی می کنند که در صورتی که نتیجه مطلوب به دست نیامد مشکلی ایجاد نشود.

همه مواردی که در بالا عنوان شد، در واقع از سروری که در شهر اسلاو برکشایر شروع می شود. بنابراین محققان دانشگاه های بریتسول، ادینبرگ، لنکاستر و کالج سلطنتی لندن (King’s College London) می توانند آزمایشات خود را بر روی این سرور انجام دهند. آقای سیموندو می گوید: «ما یک کابل فیبر نوری  با سرعت بالا را اجاره کردیم تا موسسات مختلفرابه آن وصل کرده و تمامی آن ها توسط سروری در شهر اسلاو کنترل شوند. به این ترتیب ما می توانیم همه چیز را از شهر هوشمند گرفته تا اینترنت موبایل 5G به آن وصل کنیم.»

محققین در اوایل فوریه 2017 به سرور و کابل های فیبر نوری دسترسی پیدا کرده اند و در حال حاضر آزمایش تکنولوژی های متنوع را شروع کرده اند. یک تیم از بریتسول هزاران سنسور شهر هوشمند را به این سرور وصل کرده که این سنسورها همه وضعیت موجود شهر را ازکیفیت هوا و جریان ترافیک گرفته تا مصرف انرژی، اندازه گیری و گزارش می کنند. در همین زمان یک تیم حرفه ای در ادینبرگ اسکاتلند جایگزینی برای اینترنت Wifi به نام Lifi  را آزمایش می کنند.

پولینا بایول می گوید: «در حال حاضر بیشتر این تکنولوژی ها وجود دارند، و این «زمین بازی اینترنتی» به آنها این اجازه را می دهد که آزمایشات خود را در مقیاس ملی انجام دهند. ولی در دنیای واقعی تغییرات دماها و نویزها می توانند در نحوه عملکرد این تکنولوژی ها اختلال ایجاد کنند.»

 

مقالات بیشتر در : www.kargosha.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارگشا - سامانه جامع صنعت ساختمان

کارگشا, سامانه جامع صنعت ساختمان پیشرو در ارائه خدمات مهندسی آنلاین در کلیه زمینه های ساختمانی و شهری است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]