اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960521257216163

آزمون ایمنی آتش دیر به داد برج گرن فیلد «Grenfell» رسید

کد: 13960521257216163

https://goo.gl/VYgdkG

، تهران , (اخبار رسمی): هر ساله در جهان آتش‌سوزی‌های فراوانی در ساختمان‌های بلند و کوچک به وقوع می‌پیوندد. اما چقدر این اتفاقات می‌تواند تجربه‌ای شود تا ما از وقوع دوباره آن جلوگیری کنیم. برج لندن و ساختمان پلاسکو نمونه روشنی از غفلت سیستم نظارت و کنترل ساختمان‌های بلند شهری است که می‌توانستیم از وقوع آن پیشگیری کنیم.

آزمون ایمنی آتش دیر به داد برج گرن فیلد «Grenfell» رسید
آزمون ایمنی آتش دیر به داد برج گرن فیلد «Grenfell» رسید

آزمون ایمنی آتش، نشان می‌دهد سیستم روکش فلزی برج Grenfell یک سیستم ناموفق بوده است

آزمون ایمنی آتش، نشان می‌دهد سیستم روکش فلزی برج Grenfell یک سیستم ناموفق بوده است. این سیستم روکش فلزی در یک مقیاس بزرگ که برای برج گرانول استفاده شده است، در این آزمایش دوباره مورد استفاده قرار گرفت. آزمایش ایمنی آتش برای این روکش از طریق ساختن تاسیسات تحقیقاتی (BRE) که بوجه آن را دولت پرداخته است، در یک مقیاس بزرگتر و واقعی تر برای آزمایش این روکش فلزی انجام شد.

بخشی از این آزمایش در برنامهNewsnight روی تلویزیون بی.بی. سی انگلستان پخش شد که طی آن سردبیر کریس کوک (Chris Cook) سیاست‌های این طرح را «یک شکست مطلق» نامید. این تست روی یک برج 9 متری از پانل‌های آلومینیومی با یک هسته پلاستیکی پلی‌اتیلن قابل احتراق و عایق فُوم پلاستیک قابل اشتعال انجام شده است. ادعا می‌شود این سیستم مطابق عایق پوششی مورد استفاده در برج غرب لندن است که پیش از آتش‌سوزی مرگبار 14 ژوئن در آن برج استفاده شده و باعث کشته‌شدن حداقل 80 نفر شده است.
هر دو نگهدارنده‌های پیشرفت آتش چه به صورت عمودی و چه افقی در این سیستم شامل تست هستند تا اطمینان حاصل شود که سیستم در حداکثر شرایط توانایی خود است. چرا که بسیاری از مردم «معتقدند که ممکن است، اشتباهاتی در اتصالات پانل‌ها دربرج Grenfell ایجاد شده بود.»
انتقادی که به این آزمایش وارد می‌شود این است که شاید انتخاب مواد مورد استفاده در برج Grenfell به اندازه این مواد حرفه‌ای و مناسب نبوده است. کوک در این برنامه گفت: این که پانل‌ها شاید درست نصب نشده‌اند یک اشتباه محض است، چرا که شاید آن پنل‌ها ضد حریق نبوده‌اند.
از نگاه کوک که آن‌ها این تست را انجام داده‌اند و تمام شرایط آتش‌سوزی را در محل کنترل‌شده ایجاد کرده‌اند و آن را سوزانده‌اند، کل این تست یک شکست و اشتباه مطلق بود. به گفته کوک، اگر این آزمایش قبل از نصب در برج گرانفل انجام می‌شد، مواد مورد استفاده در پوشش برج هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و این انتخاب مواد در ساختمان هرگز قابل قبول نخواهد بود.

همچنین کوک فاش کرد که صنعت ساختمان عادت به استفاده از موادی دارد که در ساختمان‌های بلند مجاز به استفاده از آن نیستند. این مواد اساساً نباید روی ساختمان‌های بلند استفاده شوند.

اگر کسی این آیین‌نامه ساده قانونی را دنبال کرده بود، متوجه می‌شد دو سال قبل یک آزمایش مناسب روی این مصالح انجام شده بود و طبق آن این پوشش در آن ساختمان نباید مورد استفاده قرار می‌گرفت. دولت محلی این تست را به عنوان مدرکی مبنی بر این که ترکیب این مواد با دستورالعمل فعلی ساختمان‌سازی BR 135 مطابقت ندارد، تایید کرده است.
 در حال حاضر 82 ساختمان در انگلستان شناخته شده است که این ترکیب از مواد در مصالح پوششی آن مورد استفاده قرار گرفته است.47 مورد از این بناها متعلق به ساختمان‌های دولتی محلی است. «این آزمایش جزو اولین شش آزمایشی است که در آزمایشگاه آتش‌نشانی واتفورد انجام خواهد شد. در این آزمایش‌ها به بررسی پنج ترکیب دیگر از مواد مختلف روکش ساختمانی خواهد شد.»

 این یک نمونه آتش‌سوزی در داخل یک اتاق روی تخت است که از پنجره پخش خواهد شد تا بررسی شود آیا نیاز به ایجاد مقاومت در برابر گسترش عمودی آتش نیز است. تا کنون، 60 برج در سراسر انگلستان با استفاده از استاندارد BRE  به صورت اولیه چک و بررسی شده‌اند. این بررسی به دستور مقامات دولتی بوده و روی ساختمان‌های بلند بالاتر از 18 متر در حدود ارتفاع برج Grenfell  صورت گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارگشا - سامانه جامع صنعت ساختمان

کارگشا, سامانه جامع صنعت ساختمان پیشرو در ارائه خدمات مهندسی آنلاین در کلیه زمینه های ساختمانی و شهری است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه