اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960724264336163

13 فناوری هوشمند مفید برای سالمندان

کد: 13960724264336163

https://goo.gl/Ncqdyj

، تهران , (اخبار رسمی): آیا می‌دانستید می‌توانید از فناوری خانه هوشمند برای بهترکردن کیفیت زندگیتان در دوران سالمندی استفاده نمایید؟ هر چه پیرتر می‌شوید زندگی بیشتر و بیشتر چالش برانگیز می‌شود. در این مقاله سیزده راهکار ویژه از تکنولوژی سیستم خانه هوشمند به منظور بهتر کردن زندگی سالمندان را معرفی خواهیم کرد.

آیا می‌دانستید می‌توانید از فناوری خانه هوشمند برای بهترکردن کیفیت زندگیتان در دوران سالمندی استفاده نمایید؟ هر چه پیرتر می‌شوید زندگی بیشتر و بیشتر چالش برانگیز می شود.

1-تلفن همراه یا ثابت مناسب برای سالمندان 

تعداد زیادی از تلفن‌های بی سیم و یا سیمی ثابت و یا همراه که دارای آپشن‌های مناسبی برای سالمندان هستند، در بازار وجود دارد. این دستگاه‌های کم هزینه با توجه به مسن‌تر شدن شدن شما ارزشمند خواهد بود، به عبارت دیگر وقتی بینایی شما کمتر شده و توجه خود به جزئیات را از دست می‌دهد و نیز ظرفیت گوش شما چند دسی بل خواهد شد، استفاده از این سیستم‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بسیار کارآمد خواهد بود.

2-سیستم ورود به خانه (اینترکام) و یا زنگ‌های درب هوشمند 

سیستم اینترکام برای شما بسیار مفید خواهد بود زیرا شما می‌توانید قبل از اینکه در را باز کنید، بینید چه کسی پشت درب است.

3-نصب سیستم PERS

با نصب PERS، خانواده شما در آرامش خواهند بود زمانی که شما می‌توانید در موقع اضطراری به آنها یا دوستان به آسانی دسترسی داشته باشید. مدل‌های قدیمی‌تر که دارای آویز با یک دکمه بزرگ متصل به یک خط تلفن هستند شروع به جایگزینی با مدل‌های پیشرفته‌تر که ویژگی‌هایی مانند تشخیص خودکار سقوط و اتصال به اینترنت دارند، کرده‌اند.

4-هشدار هوشمند

نصب یک سیستم زنگ خطر (هشدار) هوشمند خانه باعث افزایش آرامش ذهن و سطح امنیتی در خانه خواهد شد.

5-سیستم هشدار هوشمند تشخیص دود

نصب و راه اندازی سیستم تشخیص دود هوشمند باعث افزایش سطح ایمنی در خانه می‌شود که هشدار اولیه آتش را به شما می‌دهد.

6-تشخیص نشت هوشمند

آب می‌تواند از تعداد زیادی از منابع و لوله‌ها و یا لوازم خانگی مانند یخچال، ظرفشوئی و ... نشت کند. هنگامی که یک سیستم هشدار نشت آب به خانه شما متصل می‌شود، منبع اصلی نشت آب را خاموش می‌کند و به شما هشدار خواهد داد.

7-روشنایی هوشمند

نصب یک سیستم کنترل روشنایی هوشمند در خانه، سطح ایمنی و امنیت موجود در خانه را افزایش می‌دهد. سنسورهای هوشمند را می‌توان برای روشن شدن چراغ‌ها به طور خودکار هنگام وارد شدن به اتاق و خاموش شدن در هنگام خروج استفاده کرد. بنابراین چراغ‌ها به مدت چند ساعت در یک زمان باقی نخواهند ماند و در صورتحساب برق ماهانه شما کاهش هزینه صورت می‌پذیرد.

8-کنترل انرژی هوشمند

الگوی IL 2.0 از تعدادی از دستگاه‌های ذخیره انرژی پشتیبانی می‌کند که طیف وسیعی از سنسورهای حرکتی و سوئیچ‌های روشنایی بی سیم تا‌ترموستات‌های هوشمند و واحد‌های نظارت بر مصرف انرژی را دربرمی‌گیرد.

9-دوربین‌های IP هوشمند

دوربین‌های IP به شما اجازه می‌دهد تا نمایش تصاویر ویدئویی زنده را بر روی گوشی‌های هوشمند خود ببینید. علاوه بر این، این دوربین‌ها می‌توانند بصورت زنده در زمان اخطار آلارم، ویدیوهایی برای شما ضبط کنند.

10-نصب سیستم ADL فعالیت‌های روزانه

یک سیستم ADL به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم اطلاعات کلیدی را برای عزیزان و مراقبین خود فراهم کنید.

11-استفاده از تکنولوژی‌های همراه پوشیدنی

امروزه مردم به انواع مختلفی از دستگاه‌های الکترونیکی همراه پوشیدنی مانند ساعت و برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند تا به آنها کمک کند زندگی سالم و فعالتری داشته باشند.

12-استفاده از شبکه‌های اجتماعی

عناصر و عوامل اجتماعی زندگی معمولاً هنگامیکه مسن‌تر می‌شویم، کم رنگ‌تر می‌شوند.  با استفاده از فن آوری‌های IL 2.0  از جمله تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند، سالمندان می‌توانند به طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی دسترسی آسان داشته باشند.

13-سیستم موسیقی برای چندین اتاق

سیستم‌های پخش و توزیع موسیقی برای چندین اتاق که از طریق یک دستگاه تلفن همراه یا یک تبلت کنترل می‌شوند، تاحدودی گران اما دارای مزایای بسیار زیادی هستند. برای مثال می‌توان این سیستم را به گونه ای فایل بندی کرد که هر صبح شما را با نواختن موسیقی بیدار کرده و یا از اسپیکر اتاق خواب خود به شبکه‌های رادیویی وصل شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارگشا - سامانه جامع صنعت ساختمان

کارگشا, سامانه جامع صنعت ساختمان پیشرو در ارائه خدمات مهندسی آنلاین در کلیه زمینه های ساختمانی و شهری است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]