اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114825431

نعمت زاده خبر داد

پرداخت 60هزارمیلیاردریال تسهیلات به تولید

کد: 13950615114825431

http://goo.gl/xVAyZG

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای اجرای طرح رونق تولید و حایت از واحد های صنعتی، 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 6 هزارو 700 واحد تولیدی کوچک و متوسط تاکنون پرداخت شد.

پرداخت 60هزارمیلیاردریال تسهیلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه افتتاح و بازدید ازکارخانه تولید شیر آلات کنترلی و هوشمند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در شهرک شمس آباد گفت : در مجموع بیش از 10 هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه راکد کوچک و متوسط  تا پایان شهریور ماه تسهیلات رونق تولید دریافت خواهند کرد.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با بیان اینکه شیر آلات کنترلی و هوشمند یکی ازنیازهای صنعت کشور در بخش  نفت و گاز و پتروشیمی بود که تاکنون در ایران تولید نشده بود افزود: خوشبختانه با توجه به بهبود شرایط سیاسی پس از برجام، همکاران ما در مذاکره با یک شرکت ایتالیایی و یک شرکت آلمانی توافق کردند تا به صورت مشترک این شیر آلات در ایران تولید شود و دانش فنی تولید آن نیز به داخل منتقل شود.
وی با بیان اینکه باید ازهمه امکانات کشوراز جمله مواد اولیه داخلی و فولاد و ریخته گری و  آهنگری و صنایع پیشرفته الکترونیک برای ساخت این محصولات استفاده کنیم گفت: طراحی و مهندسی شیر آلات ، سفارش گیری ساخت قطعات  ، تست ، تحویل و صدور گواهی  همگی در همین واحد انجام می شود.
نعمت زاده با اشاره به اینکه  چندین واحد با سرمایه گذاری مشترک  امسال در کشور ساخت و راه اندازی می شود افزود: 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ابتدایی این کارخانه به صورت مشترک تامین شده است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت از تهیه لیستی شامل 200 نوع کالا برای ارایه به دولت  برای جلوگیری از واردات آنها جلوگیری شود گفت: شرکت نفت نیزبرای حمایت از این واحد تولیدی و رونق آن از واردات این نوع شیر آلات که در داخل تهیه می شود جلوگیری بعمل آورد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در مراسم افتتاحیه این واحد صنعتی از ضرورت ایجاد واحدی در در منطقه عسلویه برای تعمیر ونگهداری شیر آلات سنگین خبر داد و گفت : این خدمات باید در کشور انجام شود تا برای تعمیر و نگهداری آنها از ارسال آنها به خارج از کشور و هزینه بیشتر بی نیاز شویم.
گفتنی است نخستین کارخانه ساخت انواع شیر آلات کنترلی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی با 4 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 190 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی در شهرک صنعتی شمس آباد با حضوروزیر صنعت ،‌معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
با راه اندازی این کارخانه برای حدود 400 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
در راه اندازی این طرح صنعتی که زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فعالیت می کند ،  انتقال تکنولوژی ، سرمایه گذاری خارجی و استفاده از حداکثر توان داخلی مورد توجه بوده است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید