اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114855431

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران مطرح کرد

فرآوری واکتشافات عمقی اولویت بخش معدن

کد: 13950615114855431

http://goo.gl/VSLJwr

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به ظرفیت بالا و تنوع مواد معدنی در کشور، فراوری مواد معدنی و انجام اکتشافات عمقی از اولویت های بخش معدن است.

فرآوری واکتشافات عمقی اولویت بخش معدن

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت؛  رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان این مطلب  گفت: برای نظارت بهتر و رعایت موارد ایمنی ، مسئول فنی معدن باید حضوردایمی در معدن داشته باشد و نظرات فنی و مهندسی خود را به طور پیوسته در اختیار بهره برداران معدنی قرار دهد.

«نادعلی اسماعیلی دهج » با اشاره به اینکه 95  درصد فعالیت های معدنی توسط بخش خصوصی انجام می شود افزود: بر طبق تفاهم نامه ای که با صندوق بیمه فعالیت های معدنی امضا شده است  "میز خدمت بیمه فعالیت معدنی " در همه استان های کشور استقرار می یابد.

وی سرمایه کنونی صندوق بیمه فعالیت های معدنی را بیش از یک هزار و100 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: تسهیلات با سود پایین به متقاضیان پرداخت می کند و سازمان نظام مهندسی معدن بر نحوه و میزان پرداخت این تسهیلات نظارت دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه با بیان اینکه  آموزش های کاربردی جایگزین آموزش های علمی و نظری معدنی شده است افزود : در قالب انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور ، با برگزاری 26 دوره آموزشی بیش از 500 کارگر معدنی در 7 استان کشور آموزش دیدند.
اسماعیلی دهج با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی معدن ترسیم نقشه راه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و راه اندازی معادن و فرآوری مواد معدنی است گفت :‌ شکوفایی بخش معدن ، باعث رونق بخش صنعت کشور نیز خواهد شد و بخشی از مشکلات بیکاری زا نیز مرتفع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه 4 هزارو 514 نفر مسئول فنی استخراج ، یک هزارو 292 نفر مسئول فنی اکتشاف و 104 نفر مسئول فنی کانه آرایی و در مجموع 5 هزارو 910 نفر مسئول فنی معدن سال گذشته در بخش معدن فعالیت کردند  افزود: 937 طرح اکتشافی ، یک هزارو 280 طرح بهره برداری ،  894 فقره گزارش پایان عملیات نیز در سال گذشته انجام شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه بیش از 900 نفر در رشته های پی جویی اکتشاف ، کانه آرایی و متالوژی استخراج پارسال با رتبه های 1 تا 3 تعیین صلاحیت شدند و برای شان پروانه اشتغال صادر شد ، افزود : در کل کشور نظام مهندسی معدن 36 هزار نفر عضو دارد که بیش از 9 هزارو 300 نفرتوسط این سازمان تعیین صلاحیت شده اند.
وی در پایان خبر از برپایی نمایشگاه معدن وصنایع معدنی با همکاری خانه معدن طبق همه ساله  از 15 الی 18 آبان ماه در محل مصلی بزرگ تهران داد وگفت: این نخستین نمایشگاهی است که پس از برجام  برپا می شود و کشورهای مطرح دنیا در زمینه های معدنی از آن استقبال کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید