اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615115035431

افزایش 181 درصدی صادرات ایران به عمان

کد: 13950615115035431

http://goo.gl/avI0Pt

، تهران , (اخبار رسمی): صادرات ایران به عمان 181 درصددر 4 ماه نخست امسال افزایش یافته است.

افزایش 181 درصدی صادرات ایران به عمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ، رایزن بازرگانی ایران در عمان با بیان اینکه مجموع صادرات مستقیم کالاهای ایران به عمان سال گذشته 375 میلیون دلار بود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان تا دوبرابر افزایش یابد.
عباس عبدالخانی با اشاره به سهم یک میلیارد دلاری ایران از بازار 35 میلیارد دلاری عمان، افزود: در 2 بخش مواد غذایی و مصالح ساختمانی از ظرفیت‌های خوبی برخورداریم و باید برای افزایش سهم خود در این بازار تلاش کنیم.

وی از برنامه ریزی برای صادرات سالانه 4 میلیارد دلار تولیدات داخلی به عمان خبر داد و گفت: برای افزایش روابط تجاری دو کشور نقشه‌ راهی تهیه شده که در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عمان در تهران رونمایی خواهد شد.
رایزن بازرگانی ایران در عمان به فراهم شدن زیرساخت های تجاری دو کشورو صدور روادید حداکثر دردو روز اشاره و تصریح کرد:  طبق اعلام وزارت تجارت عمان، این کشور برای 2 هزار نفر از تجار و بازرگانان توانمند ایرانی که از سوی سازمان توسعه تجارت معرفی شوند، ویزای یک ساله صادر می‌کند.
وی با بیان اینکه از محل یارانه‌های صادراتی که از سوی سازمان توسعه تجارت پرداخت شد، خط کشتیرانی ایران از مبدا بندرعباس به مقصد بندر صحار عمان راه اندازی شد افزود:  محصولات و کالاهای ایرانی هم‌اکنون هر 10 روز یکبار به این کشور منتقل می‌کند.
عبدالخانی با اشاره به امکان حمل مسافر از سه بندر قشم، چابهار و بندرعباس در ایران به مقصد بنادر حصب، سلطان قابوس و صحار عمان، افزود: خط کشتیرانی مسافربری ایران از مبدا قشم ماه  گذشته راه‌اندازی شد، خط کشتیرانی از مبدا بندرعباس نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عمان در مهرماه برقرار می‌شود.
رایزن بازرگانی ایران در عمان در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور اشاره و تصریح کرد: قرار است شرکت‌های عمانی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کنند  ودر طرح توسعه بندر چابهار نیز حضور خواهند داشت و ایران‌خودرو نیز در منطقه آزاد دقم عمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.  
وی هم چنین افزود: عمان نیز برای نخستین بار مهرماه سال جاری و همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، نمایشگاه اختصاصی در تهران دایر می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار