اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115315797

70 تیم گشت پلیس در جاده های البرز

کد: 13950616115315797

http://goo.gl/9Z7K2r

، تهران , (اخبار رسمی): 70 تیم گشت پلیس راه همزمان با اوج سفرهای تابستانی جاده های البرز را رصد می کنند.

70 تیم گشت پلیس در جاده های البرز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سرهنگ رضا اکبری ،رئیس پلیس راه استان گفت: 70 تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان البرز را در اوج سفرها به ویژه سفرهای پایانی تابستان رصد می کنند و برای کاهش حوادث رانندگی، می طلبد تا مردم همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه در ماه جاری سه فقره تصادف منجر به فوت در راه های استان البرز رخ داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 6 فقره تصادف فوتی، 50 درصد کاهش یافته، اظهار داشت: درماه جاری 6 فقره تصادف منجر به جرح در راه های استان البرز به وقوع پیوسته که این رقم در سال گذشته 17 فقره بوده که 65 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 67 درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته افزود: دراین مدت نیز پنج نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.  

اکبری بیان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ازسوی مردم به خصوص ازسوی رانندگان و تعامل و همکاری دستگاه های ترافیکی با پلیس از عوامل کاهش حوادث رانندگی دراین مدت بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در روزهای باقیمانده از فصل تابستان شاهد  اوج ترافیک و افزایش سفر در راه های استان البرز خواهیم بود  از رانندگان درخواست کرد: در هنگام سفر با برنامه ریزی مناسب، بازدید فنی از خودرو و اطمینان از سلامت آن و پرهیز از عجله و شتاب توأم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفری همراه با خاطرات خوش برای خود به جا  گذارند.

سرهنگ اکبری یادآور شد: باتوجه به تعطیلی عید سعید قربان قطعا بار سفر سنگینی را به ویژه در محورهای شمالی کشور خواهیم داشت که می طلبد توزیع سفر از سوی مردم به خوبی مدیریت شود.

رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: طرح نظارتی ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر با جدیت کامل از سوی ماموران پلیس راه البرز ادامه دارد و مسافران نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازسوی راننده مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ اکبری افزود: پایگاه های ثابت و سیار پلیس در قالب اجرای این طرح، با کمک بیش از 70 تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان البرز را در اوج سفرها رصد می کنند و همچنین به منظور کنترل بیشتر ترافیک و پیشگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران در جاده های استان، با سایر نهادهای امدادی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه رانندگان قبل ازشروع سفر از وضعیت راه ها مطلع شوند تا در صورت ترافیک سنگین بتوانند ازمحورهای جایگزین استفاده کنند اذعان داشت:  هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان البرز به ویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می افزاید.

سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: همکاری رانندگان با ماموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

گفتنی است، 18 درصد ترافیک جاده های کشور مربوط به راه های استان البرز است و در زمان تعطیلی ها بر میزان ترافیک در این استان افزوده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]