اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117985614

چابهار کوتاه‌ترین راه صادرات محصولات افغانستان به جهان است

ایجاد شهرک‌های تخصصی برای تاجران افغانستانی

کد: 13950617117985614

http://goo.gl/zQXdXE

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار از ایجاد شهرک‌های تخصصی سنگ و غذا برای تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی در چابهار خبر داد.

ایجاد شهرک‌های تخصصی برای تاجران افغانستانی

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه با تمام توان و ظرفیت از تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی حمایت می‌کنیم، از ایجاد شهرک‌های تخصصی سنگ و غذا برای تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی در چابهار خبر داد.

 «عبدالرحیم کردی» مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه عامل رکود اقتصادی افغانستان نبود امنیت در این کشور است، گفت: با تمام توان و ظرفیت از تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی حمایت می‌کنیم.

کردی با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر در شرق ایران است که مورد توجه مقام رهبری قرار گرفته، گفت: دولت ایران برنامه‌های جدی برای توسعه این بندر ارزشمند روی دست گرفته است.

 حضور 100 هیئت تجاری در چابهار طی یکسال گذشته

وی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران طی یک سال گذشته، ارزش و جایگاه بندر چابهار را متفاوت از پیش کرده، افزود: در یک سال گذشته بیش از 100 هیئت تجاری را در چابهار میزبانی کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان منطقه چابهار تصریح کرد: حضور این هیئت‌ها برای زیرساخت و استقرار تجاری آنها است که در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دادیم.

ظرفیت 2 میلیون تنی بندر «شهید بهشتی» افزایش می‌یابد

عبدالرحیم کردی اتصال خشکی به آب و توسعه بندر را نخستین گام برای توسعه بندر چابهار عنوان کرد و گفت: ظرفیت بندر کنونی «شهید بهشتی» چابهار از 2 میلیون تن تا پایان سالجاری بر اساس برنامه‌های از قبل انجام شده، به 8 و نیم میلیون تن افزایش خواهد یافت.

کردی افزود: حرکت در مسیر خشکی برای توسعه تجارت و حمل و نقل با اهمیت است که در این راستا طرح توسعه خط آهن چابهار تا شمال مورد توجه است.

وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این پروژه حمل و نقل به افغانستان فصل جدیدی پیدا کرده و معنی و مفهوم دیگری به خود خواهد گرفت.

چابهار کوتاه‌ترین راه صادرات محصولات افغانستان به جهان است

مدیر عامل سازمان منطقه چابهار، بندر چابهار را پل ارتباطی بین افغانستان و جهان عنوان کرد و گفت: از طریق این بندر محصولات افغانستان به کشور‌های جهان صادر خواهد شد.

این مقام ایرانی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی با امنیت و آرامش ارتباط مستقیم دارد، افزود: وجود امنیت در یک کشور سبب توسعه و رشد اقتصادی آن خواهد شد.

 عبدالرحیم کردی عدم امنیت را عامل فقر و رکود اقتصادی خواند و تصریح کرد: برای رشد اقتصاد افغانستان از هر گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

کردی با بیان اینکه حجم بزرگی از میوه و محصولات کشاورزی افغانستان به دلیل عدم انتقال به بازار‌های جهانی نابود می‌شود، ابراز داشت: مسیر چابهار کوتاه‌ترین مسیر برای راه‌یابی محصولات افغانستانی به بازار‌های جهانی است.

وی اظهار داشت: بزودی مسیر جدیدی پس از حصول مجوز رسمی برای محصولات افغانستان به جهان باز خواهد شد.

شهرک‌های تخصصی مواد غذایی و سنگ برای تاجران افغانستانی در چابهار ایجاد می‌شود

مدیر عامل سازمان منطقه چابهار در ادامه سخنان خود گفت: ما شهرک تخصصی مواد غذایی را برای افغانستان در چابهار طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن تاجرانی که مواد غذایی به افغانستان وارد می‌کنند، با سرمایه خود در چابهار استقرار پیدا کرده و تولید را انجام داده و مستقیمأ به افغانستان صادر خواهند کرد.

این مقام ایرانی افزود: حضور و فعالیت تاجران افغانستانی در چابهار می‌تواند سود خوبی را نصیب اقتصاد این کشور کند.

عبدالرحیم کردی از ایجاد شهرک تخصصی سنگ در چابهار نیز خبر داد و تصریح کرد: سنگ‌های معدنی و قیمتی افغانستان هم‌اکنون بصورت خام به خارج انتقال و پس از فرآوری دوباره با قیمت بسیار بلند در افغانستان بفروش می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد شهرک سنگ افغانستان در چابهار، این مسیر کوتاه شده و سبب کاهش قیمت‌های سنگ در افغانستان خواهد شد.

کردی اظهار داشت: تاجران و مالکان معادن ماشین آلات مورد نیاز خود را بدون پرداخت گمرکی وارد چابهار کرده، محصول خود را با انرژی ارزان و زمین مناسب و دسترسی به بندر تولید و به دنیا صادر کنند.

افغانستانی‌ها برای نابودی مشکلات اقتصادی اراده مستحکمی دارند

وی عامل رکود اقتصادی افغانستان را ناامنی عنوان کرد و افزود: مشکل بزرگ اقتصاد این کشور ریشه در مسایل تاریخی و امنیتی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: بدون امنیت نمی‌توانیم به فقر، بیکاری، رکود اقتصادی و بدبختی غالب شویم، زیرا این روند نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در سطح ملی است.

عبدالرحیم کردی ابراز داشت: با توجه به گفته‌ها و نشست‌های که با مقامات افغانستانی داشتیم، عزم و اراده عبور از بحران کنونی در وجود سیاست‌مداران افغانستانی موجود است.

با تمام توان و ظرفیت از تاجران افغانستانی حمایت می‌کنیم

کردی اظهار داشت: ایرانی‌ها در آینده نیز با ارتباط و حضور بیشتر، با افغانستان همکار و همگام خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان و ظرفیت از تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستانی حمایت می‌کنیم، گفت: بستر حضور و فعالیت تاجران افغانستان را در چابهار فراهم می‌کنیم.

این مقام ایرانی در پایان سخنان خود از تاجران افغانستانی خواست تا با طرح و برنامه جامع به چابهار حضور پیدا کنند، زیرا زمینه حضور و فعالیت آنها در آن مکان فراهم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان