اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950619119315431

برگزاری کارگروه فناوری در صحا

کد: 13950619119315431

http://goo.gl/zz1bdt

، تهران , (اخبار رسمی): سومبن جلسه کارگروه فناوری شورای سیاستگذاری آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و به ریاست دکتر وحدت مدیرعامل صحا برگزار شد.

برگزاری کارگروه فناوری در صحا

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صحا، کارگروه فناوری ذیل شورای سیاستگذاری راهبری آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده  که ریاست آن بر عهده دکتر وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) است.

در این سومین جلسه این کارگروه نماینده معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از برنامه راهبردی وزارت صمت پرداخت و پس از آن اعضا در این خصوص بحث و بررسی کردند.

همچنین خان محمدی مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از دل کارگروه فناوری اقدامات اجرایی بیرون بیاید، گفت: باید در این کارگروه به این نتیجه برسیم که دولت، دانشگاه و بخش خصوصی چگونه می توانند در این بخش نقش آفرینی کنند تا شاهد نفوذ فناوری در صنایع موجود کشور باشیم.

وی در ادامه بر اهتمام و علاقه وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه فناوری های نوین در کشور و به خصوص در صنایع موجود برای بهره وری حداکثری تاکید کرد.

 علی وحدت رئیس کارگروه فناوری نیز با بیان اینکه در این جلسه و جلسات آتی برنامه‌های سازمان‌های مختلف در حوزه فناوری ارائه خواهد شد، گفت: کمیته‌های زیر مجموعه کارگروه در حال تدوین برنامه اجرایی هستند که در جلسات آینده به بحث گذاشته خواهد شد تا خروجی قابل قبولی از کارگروه به مسولان ارائه شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور به عنوان نقشه راه فعالیت‌های کشور در این بخش خاطرنشان کرد: این برنامه دارای اولویت در صنایع است که صنایع پیشرفته یکی از بخش های مهم آن به شمار می رود که هم اکنون زیر مجموعه های آن در حال تدوین است.

وحدت درباره ماموریت‌های کارگروه فناوری گفت: پیش بینی ما این است که پس از جلسات مختلف شاید نیاز به پیشنهاد قوانین در سطح دولت و مجلس در جهت تسهیل امور و یا تامین مالی توسعه فناوری وجود داشته باشد که قطعا در این راه قدم برخواهیم داشت و کمیته های ذیل کارگروه در این زمینه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: همچنین می توان مدل اجرایی کوتاه مدتی را در توسعه یک فناوری خاص اجرا کرد و زنجیره اجرای کامل آن را برنامه ریزی کرد.

 جان احمدی دبیرکارگروه فناوری نیز بر اهمیت شناخت قوانین و سیاست‌های وضعیت موجود کشور در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری و انتقال فناوری تاکید کرد و از آمادگی دبیرخانه کارگروه برای دریافت نظرات اعضا در جهت تدوین برنامه های اجرایی خبرداد.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار