کد: 13950620120685625

راهبرد و استراتژی اقتصادی و سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند اعلام شد

توسعه روابط با مناطق هم جوار کشورهای همسایه

کد: 13950620120685625

http://goo.gl/js6dqv

، آبادان , (اخبار رسمی): توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی و تجاری با کشور همسایه؛ عراق، از مهمترین موضوعات و چارچوب های دیدار مشترک مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره این سازمان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره، بود.

توسعه روابط با مناطق هم جوار کشورهای همسایه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی، در کنار روابط فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، میان مردم خرمشهر و آبادان و مردم استان بصره، از دیرباز، مورد توجه سیاست گذاران اقتصادی و فرهنگی دوطرفه بوده است.

این روابط با گذر زمان، روز به روز توسعه پیدا نمود و زمینه ای برای توسعه و رشد اقتصادی دو طرف را فراهم کرد.

با تاسیس منطقه آزاد اروند، این روابط، شکلی هدفمند تر به خود گرفت.

امروز، ایجاد و گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و دیگر حوزه ها، با کشور همسایه؛ عراق،  به ویژه استان بصره، که بیشترین نزدیکی در فرهنگ و اقتصاد را با اروند دارد،  از مهمترین استراتژی های این سازمان در بعد توسعه و پیشرفت اقتصادی، محسوب می شود.

اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، در دیداری که با سیاه پوش،  سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره و همچنین نماینده استاندار بصره داشت، گسترش این روابط را در مناسبات مختلف فرهنگی، اقتصادی و تجاری، لازم و ضروری دانست و آن را مسیری هموار برای تقویت و رشد مبادلات و مراودات فی مابین قلمداد کرد.

زمانی، در پایان،  این دیدار را زمینه ای برای  تسهیل روند شکل گیری عملیات توافق نامه خط راه آهن شلمچه – بصره، که سابقا، در این زمینه، مذاکراتی در سطح وزرای راه و ترابری دو کشور، شکل گرفته بود، قلمداد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.