کد: 13950623124575625

شبکه فیبر نوری به منطقه آزاد اروند رسید

کد: 13950623124575625

http://goo.gl/AxDxky

، آبادان , (اخبار رسمی): نخستین علمک فیبر نوری در منطقه، با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و مخابرات استان خوزستان، راه اندازی شد.

شبکه فیبر نوری ن به منطقه آزاد اروندرسید

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، موعود شمخانی، معاون فنی و امور زیربنایی، از اتصال نخستین علمک فیبرنوری در منطقه، خبر داد.
وی در شرخ این خبر گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با مشارکت شرکت مخابرات استان خوزستان در جهت توسعه زیرساخت های  شهری و روستایی منطقه،  اقدام به شروع عملیات طراحی ، اصلاح و گسترش شبکه فیبرنوری به عنوان مطلوب ترین و مناسب ترین محیط انتقال در عرصه ارتباطات مخابراتی در سال 95 نمود.
شمخانی افزود: عملیات نصب علمک های فیبر نوری،  پس از طی مراحل طراحی و تقویت شبکه اصلی در فاز اول، ویژه  اتصال ادارات، انجام شد.
معاون فنی و امور زیربنایی خاطر نشان کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام وعمل نامگذاری شده است، تحول در زیر ساخت های شهری و توسعه آن در منطقه آزاد اروند یکی از اقدامات مهم و استراتژیک در این منطقه محسوب می شود.
وی افزود: در این پروژه، 95 درصد از کابل ها و تجهیزات  اساسی، از کارخانجات داخلی تهیه شده است و تنها پنج درصد از خارج از کشور به علت عدم امکان تامین داخلی، فراهم شده است .
شمخانی در پایان اظهار کرد: پروژه فوق از مجموع عملیات “مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات” زیر مجموعه “معاونت  فنی و امور زیربنایی” می باشد که  هوشمند سازی شبکه حمل و نقل ، اصلاح و گسترش شبکه نامبرینگ ، هوشمند سازی دروازه های وردی  منطقه ، تقویت شبکه تلفن همراه و گسترش سطح دسترسی به اینترنت از دیگر پروژه های در دست اقدام است که در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی هر پروژه اطلاع رسانی خواهد شد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.