اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950626127185617

بومیان نخبه جزیره قشم در طول برنامه ششم توسعه بورسیه می شوند

برنامه ریزی قشم برای تولید نیروی متخصص

کد: 13950626127185617

https://goo.gl/0z3wRw

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست گذاری مدیرعامل این سازمان برای بورسیه 50 تن از دانش آموزان نخبه این جزیره در یک دوره پنج ساله با هدف نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد.

برنامه ریزی قشم برای تولید نیروی متخصص

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمد رضا مرادی با بیان این مطلب گفت: این اقدام سازمان منطقه آزاد قشم حرکت درراستای اقتصاد مقاومتی و نیل به اهداف والای انقلاب فرهنگی با کمک به تامین هزینه های تحصیلی فرزندان ممتاز و واجد شرایط شهرستان قشم براساس برنامه ششم توسعه انجام می شود. 

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای سال تحصیلی 96 - 95،  حداکثر 10 نفر شامل پنج نفر در مقطع کارشناسی، 3 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 2 نفر در مقطع دکتری در چارچوب بودجه پیش بینی شده سازمان منطقه آزاد قشم، بورسیه خواهند شد. 
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم شرایط عمومی جهت پذیرش اولیه متقاضیان بورس تحصیلی سازمان را التزام به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، عدم سوء پیشینه و بومی بودن در شهرستان قشم و یا حداقل 15 سال سابقه اقامت مستمر در قشم  اعلام کرد. 
وی گفت: شرایط تحصیلی برای دریافت بورسیه، پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی و موسسات وابسته دولتی داخل کشور، حداقل معدل برای دارندگان مدرک دیپلم 18 ، رتبه کسب شده در کنکور برای شرکت کنندگان مقطع کارشناسی برای رشته های فنی، مهندسی بین یک تا 2 هزار و برای سایر گروه های آزمایشی بین یک تا یک هزار است. 
مرادی اضافه کرد: باید موضوع پروژه پایانی کارشناسی ارشد و رساله دکتری بورس شدگان همسو با اهداف سازمان و با محوریت توسعه منطقه آزاد قشم و در چارچوب دستورالعمل پژوهشی سازمان منطقه آزاد قشم باشد.
وی شرایط تکمیلی و نحوه گزینش برای اعطای بورس تحصیلی را پس از کسب شرایط عمومی و تحصیلی، لازم داشتن امتیاز شرایط اختصاصی داوطلیان جهت اولویت بندی و پذیرش نهایی آنان اعلام کرد. 
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این ارتباط دستاوردهای علمی و پژوهشی ، دستاوردهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ،عضو درجه یک خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی ، سرپرستان خانواده ، مصاحبه اختصاصی و اولویت رشته های مورد پذیرش سازمان از شرایط اختصاصی دیگر جهت انتخاب متقاضیان بورس تحصیلی می باشد. 
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: کلیه بورسیه شدگان پس از اتمام تحصیلات در صورت نیاز و اعلام سازمان منطقه آزاد و به تشخیص شورای بورس تحصیلی، موظف به همکاری در شرکت های تابعه و شرکت های سرمایه گذار در سطح منطقه معادل 2 برابر سنوات تحصیلی با ارائه تعهد محضری هستند. 
وی افزود: همچنین در زمان تحصیل، کلیه دانشجویان بورسیه موظف هستند در طرح های تحقیقاتی و صنعتی که نیاز به نیروهای پاره وقت و یا محقق داشته باشد، پس از تشخیص شورای بورس تحصیلی سازمان، همکاری لازم را داشته باشند. 
مرادی با بیان اینکه ارزیابی و پایش این فرآیند از طریق مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم انجام می شود، گفت: مسئولیت بررسی شرایط داوطلبان نیز بر عهده شورای بورس تحصیلی و مسئولیت اجرای این دستورالعمل بر عهده مدیریت منابع انسانی این سازمان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]