اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628129116232

اگر می‌خواهید سرمایه خود را از دست ندهید

رازهایی که هنگام خرید خانه باید دانست

کد: 13950628129116232

https://goo.gl/gv8HLf

، تهران , (اخبار رسمی): خرید خانه را می‌توان مهمترین خرید یا سرمایه‌گذاری خانواده‌ها دانست پس طبیعی است که باید برای این خرید مهم دقت و وسواس بسیاری به خرج داد.

رازهایی که هنگام خرید خانه باید دانست

هیچ وقت خود را معطل اتفاقات بازار مسکن نکنید تلاش برای پیش‌بینی بازار مسکن غیرممکن است

به گزارش ihome.ir جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور، گرچه هنگام خرید خانه، معمولا وسواس زیادی به خرج می‌دهیم اما با تمام این اوصاف بازهم ممکن است نکات ریزی از چشم ما پنهان بماند که این مساله ممکن است در دراز مدت سبب مشکلات عدیده برای ما شود. در این گزارش به 8 راز پنهان هنگام خرید خانه اشاره می‌کنیم که اطلاع از آنها می‌تواند به شما کمک کند تا در این خرید مهم دچار اشتباه نشوید.

راز نخست: به پول‌های خود دست نزنید

دست زدن به پس‌اندازها، جابجا کردن آن یا دست زدن به یک خرید بزرگ، حداقل س تا 6 ماه قبل از خرید خانه یک اشتباه بزرگ است.

معمولا، وام دهندگان نیز به اعتبار و موجودی حساب شما توجه ویژه‌ای می‌کنند و بعد به شما وام می‌دهند.

راز دوم: قبل از هرچیز از دریافت وام خود مطمین شوید

دریافت موافقت ضمنی با پرداخت وام از سوی بانک با موافقت رسمی فرق می‌کند. مثلا هر کسی ممکن است ازسوی بانک واجد شرایط دریافت وام شناخته شود اما موفقت رسمی بمنزله آن است که بانک تمام اطلاعات مالی شما را دریافت کرده و متوجه می‌شود که شما در ماه تا چه اندازه استطاعت پرداخت اقساط خود را دارید. بنابراین، موافقت رسمی با وام درخواستی شما باعث می شود تا در وقت و انرژی یافتن خانه صرفه‌جویی کنید. پس خوب تحقیق کنید و شرایط مختلف دریافت وام را پیدا کنید و تا پیش از آنکه خانه‌ای رو قولنامه کنید، مطمین شوید که می‌توانید وام بگیرید.

راز سوم: از مناقشات با همسایگان دوری کنید

نکته بسیار مهم تا پیش از خرید خانه تحقیق کافی درباره محله و همسایگان است تا مطمین شوید چه خانه‌ای می‌خرید؟ کسب این اطلاعات باعث می‌شود تا از مناقشات و منازعات میان شما و همسایگان کاسته شود. همچنین، اطلاع از میزان شارژ یا مالیاتی که باید بپردازید نیز از مسایل بسیار مهم پیش از خرید خانه محسوب می شود. همچنین سعی کنید تا قبل از خرید خانه مورد نظر، در ساعات مخلف شبانه روز به محل جدید سر بزنید تا شناخت خوبی نسبت به آنجا پیدا کنید و مطمین شوید چه اتفاقاتی در آن محل می‌افتد.

راز چهارم: خود را معطل بازار نکنید

هیچ وقت خود را معطل اتفاقات بازار مسکن نکنید تا ببینید چه زمانی مناسب خرید خانه است. تلاش برای پیش‌بینی بازار مسکن غیرممکن است. بهترین زمان برای خرید خانه وقتی است که شما خانه‌ مناسبی که توان خرید آن را دارید، بیابید. بازار املاک پر نوسان و دوره‌ای است و مدام بالا و پایین می‌شود. پس اگر بخواهید صبر کنید تا بهترین زمان برای خرید خانه فرا برسد، به احتمال زیاد فقط زمان را هدر داده‌اید.

راز پنجم: بزرگترین همیشه بهترین نیست

همه اغلب موقع خرید هر کالایی سمت بزرگترین‌ها و زیباترین‌ها می‌روند اما این بزرگتر بودن به خصوص در هنکام خرید کالایی مثل خانه، همیشه مزیت محسوب نمی‌شود. یک نقل قول قدیمی درباره خرید خانه این است که «همیشه دنبال خرید بزرگترین و بهترین خانه در یک آپارتمان نباشید»؛ فراموش نکنید که اگر روزی بخواهید خانه خود را بفروشید، خانه‌های با متراژ بالاتر، طالب کمتری در بازار دارد و تنها تعداد کمی خواهان خرید خانه‌های با متراژ بالا هستند. ارزش خانه شما متناسب با افزایش ارزش خانه‌های مجاور بالا می‌رود پس اگر شما برای خرید خانه خود 800 میلیئون و همسایه‌های شما تنها 300 تا 500 میلیون هزینه کنند، آن وقت ارزش و سود خانه شما کاهش می‌یابد. شاید خیلی وقت‌ها منطقی باشد که ارزان‌ترین خانه موجود در یک مجتمع را خریداری کنید چرا که سود آن برای شما بیشتر خواهد بود.

راز ششم: از هزینه‌های اضافی دوری کنید

تفاوت میان خرید یک خانه یا اجاره آن، هزینه‌های جنبی است. بسیاری از مردم در هنگام خرید خانه تنها به هزینه‌هایی چون بازپرداخت وام توجه می‌کنند در حالیکه سایر هزینه‌ها مانند مالیات، تجهیزات و … را فراموش می‌کنند. خریداران خانه همچنین باید خود را برای پرداخت هزینه‌های آتی نظیر هزینه تعمیرات، نگهداری و افزایش احتمالی مالیات بر ملک آماده کنند.

راز هفتم: شما می‌خواهید خانه بخرید نمی‌خواهید با آن ازدواج کنید

خرید خانه تحت تاثیر احساسات به دلشکستگی و سرخوردگی منتهی می‌شود. اگر عاشق چیزی شوید ممکن است دچار تصمیمات مالی اشتباه شوید. فراموش نکنید که بین احساسات و غریزه فرق وجود دارد. اگر در هنگام خرید خانه از غریضه خود پیروی کنید بدان معناست که شما متوجه خرید یک خانه خوب با ارزش عالی شده‌اید. اما برعکس آن، اگر هنگام خرید خانه تسلیم احساسات خود شوید مثل این است که عاشق رنگ در و دیوار شده‌اید یا از حیاط آن خوشتان آمده است. خرید خانه یک سرمایه‌گذاری مهم است پس سعی کنید خونسرد باشید و هوشمندانه تصمیم بگیرید.

راز هشتم: قبل از خرید خانه آن را کاملا وارسی کنید

آیا بدون آنکه خودرویی را به چند جا ببرید تا از نظر فنی و ظاهری مورد بررسی دقیق قرار دهید، خریداری می‌کنید؟ قطعا خیر؛ برای خرید خانه هم باید همین وسواس را داشته باشید. سعی کنید پیش از خرید خانه از یک کارشناس خبره بهره بگیرید. نهایتا برای اعمال کارشناسی کمتر از 500 هزار تومان هزینه لازم است اما در عوض مطمین می شوید که خانه مورد نظرتان بدون نقص و ایرادات خطرناک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ihome.ir

ihome.ir به عنوان جامع ترین وبسایت املاک ایران تنها یک وبسایت معرفی املاک نیست. شما در این وبسایت می توانید علاوه بر یافتن ملکی که کاملا مطابق معیارهای مورد نظر شماست، اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت ملک مورد نظر، معابر و سرویس های حمل و نقل عمومی در محدوده این ملک و همچنین جاذبه های دیدنی در محله مورد علاقه تان، به دست بیاورید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]