اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135505614

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی:

نقش مهم چابهار در توسعه و آبادانی کشورهای منطقه

کد: 13950703135505614

https://goo.gl/11EF4u

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری -صنعتی چابهار نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشورهای منطقه و استان سیستان و بلوچستان دارد.

نقش مهم چابهار در توسعه و آبادانی کشورهای منطقه

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، کاظم جلالی در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار در کنار دریای عمان به آبهای اقیانوسی متصل است و این سبب شده تا کشورهای منطقه حساب ویژه ای برای حضور در این بندر باز کنند.

وی گفت: جایگاه چابهار برای کشور ایران اسلامی خیلی مهم است و به همین سبب به توسعه زیرساخت های آن توجه ویژه ای شده و تلاش در این زمینه ادامه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایگاه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با توجه به حجم فعالیت ها و اقدامات برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور باید ارتقا پیدا کند تا بتواند تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

وی بیان کرد: مقررات دست و پاگیر و ناقص باید اصلاح شود تا بتوان برخی ضعف ها را جبران کرد.

جلالی افزود: منطقه آزاد چابهار در طول سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و کم کم به قدرت جدیدی در تجارت منطقه تبدیل خواهد شد.

وی گفت: هماهنگی های لازم بین مناطق آزاد و دولت می تواند باعث رشد چابهار و منطقه شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار نیز بیان کرد: توجه ویژه به مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد چابهار می تواند بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور را مدیریت و مرتفع کند.

عبدالرحیم کردی افزود: نیاز امروز منطقه آزاد چابهار دسترسی به بندر و دریا است و مجلس شورای اسلامی می تواند بزرگترین کمک باشد.

وی گفت: تدبیر در تسریع 3 پروژه فرودگاه بین المللی، راه آهن و خط لوله گاز ضامن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.

وی از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیروامید و مسئولان برای توسعه چابهار قدردانی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار