اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707141495541

با قوانین پرواز خارجی آشنا شوید

نکاتی که برای سفرخارجی باید بدانید

کد: 13950707141495541

https://goo.gl/1ZAiYg

، تهران , (اخبار رسمی): در پرواز خارجی اگر بدانید دقیقا باید به چه نکاتی توجه کنید، چه چیزهایی با خود ببرید و نبرید و چه کارهایی قبل از سفر بکنید، استرس و نگرانی تان تا حد قابل توجهی کم می شود.

با قوانین پرواز خارجی آشنا شوید!

معمولا بیشتر افراد هنگام سفر خارجی، مضطرب و نگران هستند. بخش مهمی از این نگرانی و دلشوره به میزان آشنایی هر فرد با پرواز خارجی و قوانین آن بر می گردد

به گزارش روابط عمومی فلایتیو، معمولا بیشتر افراد هنگام سفر خارجی، به همان اندازه که هیجان زده و خوشحالند، مضطرب و نگران سفر و پرواز خود نیز هستند. بخش مهمی از این نگرانی و دلشوره به میزان آشنایی هر فرد با پرواز خارجی و قوانین آن بر می گردد.

ما به شما اطمینان می دهیم با خواندن این مطلب با اکثر قوانین مهمی که در پرواز خارجی مهم است آشنا شوید و در ضمن برای خرید بلیط پرواز خارجی بدون حضور فیزیکی و به صورت کاملا آنلاین بلیط پرواز خارجی خود را بخرید یا رزرو کنید برای این کار به صفحه پرواز خارجی در فلایتیو مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز

برای سفر به خارج از کشور در درجه اول باید گذرنامه معتبر به همراه داشته باشید. منظور از معتبر این است که حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار گذرنامه تان (تاریخ انقضا) باقی مانده باشد.

برای سفر به بعضی کشورها مانند ترکیه، مالزی، اکوادور و تونس نیازی به ویزا ندارید و برای بعضی کشورها مانند ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و عراق، ویزای فرودگاهی (ویزای فرودگاهی همزمان با صدور بلیط برای شما صادر می شود و برای دریافت آن نیاز نیست به سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید) برای شما صادر می شود. در نتیجه برای پرواز خارجی به کشورهایی جز این دو دسته، به ویزای معتبر نیاز دارید.

یکی دیگر از مدارک مهمی که بعضی مسافران فراموش می کنند آن را به همراه داشته باشند، فیش پرداختی عوارض خروج از کشور است. با وجود اینکه شعبه بانک ملی برای پرداخت این هزینه در فرودگاه امام خمینی تهران وجود دارد، پیشنهاد ما به شما این است که چند روز قبل از سفر در یکی از شعبه های بانک ملی مبلغ خروجی پرواز خارجی خود را پرداخت کنید. چون شعبه بانک در فرودگاه امام معمولا آنقدر شلوغ است که حتی امکان دارد پرواز خود را به خاطر آن از دست بدهید!

طبق مصوبه امسال، مبلغ خروجی برای مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 37 هزار 500 تومان است. ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند.

توصیه ما این است که علاوه بر این مدارک، کپی صفحه اول گذرنامه و ویزای خود را برای مواقع ضروری به همراه داشته باشید.

میزان بار قابل حمل

مقدار بار مجاز در هر پرواز، طبق قوانین خطوط پروازی مختلف متفاوت است. این میزان بین 20 تا 50 کیلوگرم برای هر چمدان است که بسته به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پروازی و نوع بلیط (اکونومی یا بیزینس) تعیین می شود.

اما معمولا میزان بار مجاز برای پرواز خارجی 30 کیلوگرم است که افراد دارای بلیط کلاس بیزینس 10 تا 20 کیلوگرم بیش از آن می توانند بار حمل کنند.

نکته ای که اکثر افراد به آن توجه نمی کنند این است که هر چمدان و بسته باید حداکثر 30 کیلوگرم باشد و این میزان ربطی به تعداد نفرات ندارد. یعنی اگر به یک سفر دو نفره می روید، به جای حمل یک چمدان بزرگ 50 کیلویی باید دو چمدان 25 کیلویی به همراه داشته باشید.

هنگام پرواز خارجی به این نکته توجه کنید که بار دستی شما هم (باری که با خود به هواپیما می برید) باید وزن مشخصی داشته باشد.

اشیا و وسایل غیر مجاز

برای رعایت اصول ایمنی و امنیتی، ورود بعضی اقلام به طور کلی به هواپیما ممنوع و ورود بعضی اقلام به همراه مسافر به کابین هواپیما ممنوع است. پس هنگام پرواز خارجی به این موضوع توجه کنید تا در فرودگاه دچار دردسر نشوید.

حمل اقلام زیر به طور کلی با هواپیمای مسافری ممنوع است:

- انواع مواد آتش ‌زا، منفجره و سریع‌ الاشتعال

- انواع اسپری خوشبو کننده، پاک‌کننده، تافت

- کپسول و اسپری ‌های شیمیایی تحت فشار مانند گاز اشک ‌آور، بیهوش ‌کننده، دفاع شخصی، گاز مایع و ...

- انواع مواد اسیدی و خورنده مانند سرکه، آبلیمو، اسید و ...

ورود اقلام زیر به داخل کابین هواپیما ممنوع است (این اقلام را می توانید در چمدان خود بگذارید و تحویل قسمت بار بدهید):

- انواع اشیا و ابزار برنده مانند تیغ موکت ‌بری، بطری، شیشه، چاقو، قیچی، ناخن ‌گیر، تیغ جراحی، پنجه بکس، تیغ ‌اصلاح و اشیای مشابه

- انواع ابزار مانند پیچ ‌گوشتی، آچار، چکش، سیم، طناب و ...

- انواع اسلحه اسباب‌ بازی که شباهت زیادی به اسلحه واقعی دارند

- انواع سلاح ‌های گرم مانند سلاح‌ نظامی، شکاری و ساچمه ‌زن

- انواع فشنگ جنگی، شکاری و ورزشی

زمان رفتن به فرودگاه

برای پروازهای داخلی لازم است 2 ساعت قبل از پرواز و برای پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید. کانتر پرواز خارجی 3 ساعت قبل از پرواز باز و 60 دقیقه قبل از پرواز بسته می شود.

حواستان باشد در زمان های شلوغ و پیک سفر مانند عید نوروز کمی زودتر از حد معمول به فرودگاه بروید چون صف تحویل بار، چک گذرنامه و بازرسی بدنی برای پرواز خارجی معمولا بسیار شلوغ و طولانی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی