اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707142685687

مدیرعامل فناپ‌تلکام:

FCPها انحصار مخابراتی را می‌شکنند

کد: 13950707142685687

https://goo.gl/1tuYtH

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل فناپ‌تلکام، سرمایه‌گذاری FCPها برای ایجاد شبکه را پایان یافتن انحصار مخابراتی در ایران دانست.

FCPها انحصار مخابراتی را می‌شکنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فناپ ،صابر فیضی مدیرعامل فناپ‌تلکام در حاشیه نمایشگاه تلکام برگزار شد گفت: با داشتن مجوز FCP خدمات ارتباطات ثابت را ارائه داده و با مجوز MVNO خدمات موبایل را عرضه می‌کنیم. قصد داریم این خدمات را در قالبی یکپارچه ارائه دهیم و در اولین گام نیز با شرکت مخابرات استان تهران همکاری کرده‌ایم.

فیضی با اشاره به بازار اپراتورهای مجازی در ایران اعلام کرد: MVNOها (اپراتورهای مجازی) رقیب اپراتورهای اصلی نیستند و حتی باعث رشد اپراتورهای میزبان می‌شوند؛ در حقیقت اپراتورهای مجازی در رقابت با یکدیگرند نه اپراتورهای میزبان.

به گفته وی، با سرمایه‌گذاری FCPها در بخش ایجاد شبکه، انحصار مخابراتی در کشور از بین خواهد رفت.

مدیرعامل فناپ‌تلکام در خصوص مذاکره با اپراتور انگلستانی لبارا نیز گفت: با لبارا توافق نکردیم و با پارتنرهای خارجی دیگری در حال مذاکره‌ایم.

او در خصوص امضای قرارداد با اپراتورهای اصلی نیز این‌طور توضیح داد: با سه اپراتور مذاکره کرده‌ایم و از ظرفیت هر سه ‌آنها استفاده می‌کنیم.

فیضی همچنین در مورد چگونگی ارتباط با بانک‌ها برای اتصال به سیم‌کارت اپراتور مجازی افزود: در طرح تجاری که اپراتورها از ما دریافت کردند پرداخت بانکی دیده شده است و به‌صورت خودکار ارتباط با بانک‌ها نیز شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل فناپ‌تلکام با اشاره به بازار هدف مشتریان اپراتور مجازی فناپ گفت: اول باید شبکه‌ای ایجاد کنیم که FCPهای دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند و حتی سرمایه‌گذاری مشترک با آنها داشته باشیم، سپس بازار را می‌سنجیم. هر چند قصد داریم با شرکت‌های دیگر تداخل فعالیتی نداشته باشیم اما محدودیت کاربری برای خودمان قرار ندادیم. ما قصد ایجاد شبکه و ارائه سرویس با کمک سرمایه‌گذار خارجی را داریم.

فیضی در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی افزود: قطعا در این زمینه سرمایه‌گذاری خارجی صورت خواهد گرفت. ما نیز پیشنهاد یک میلیارد دلاری را به طرف‌های خارجی خود ارائه داده‌ایم و تا 22 بهمن‌ماه امسال سرمایه‌گذار خارجی منتخب‌مان را اعلام می‌کنیم.

او درباره آینده MVNOها نیز گفت: به نظر من از میان 24 اپراتور مجازی فعلی، درنهایت سه تا پنج شرکت در بازار خواهند ماند.

مدیرعامل شرکت فناپ‌تلکام در پایان با اشاره به تداخل همکاری با شهرداری برای توسعه شبکه گفت: با توجه به نیاز شهرداری‌ها به اجرای شهر هوشمند، احتمال سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه وجود دارد. اما از طرفی باید دانست که سرمایه‌گذاری برای توسعه شبکه، بودجه زیادی می‌خواهد و زمان آن رسیده که شهرداری‌ها قبول کنند با تغییر مبلمان و چیدمان شهری می‌توان تجهیزات و فناوری‌های جدید را به شهرها اضافه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]