اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950709143785797

تشریح کارنامه ناجا در نیمه اول سال جاری

کد: 13950709143785797

https://goo.gl/SNVWBm

، تهران , (اخبار رسمی): فرمانده نیروی انتظامی ازکاهش 3 درصدی تصادفات و تلفات جاده ای و نیز افزایش 3 درصدی دستگیری معتادان متجاهر در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

کاهش 3 درصدی تصادفات و تلفات جاده ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط  عمومی ناجا،سردار حسین اشتری،فرمانده نیروی انتظامی با اعتقاد به اینکه نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت کشور بر عهده دارد که نشانه آن تقدیم شهدای این عرصه است،گفت :امروز با اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی؛ دشمن، نیروهای تکفیری و سلفی جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارند و در صورت اشتباه از سوی آنان با پاسخ قاطع و به موقع روبه رو خواهند شد؛ شهادت ماموران ما برای حفظ و تامین امنیت و اقتدار کشور، خود گواه بر پای کار بودن نیروی انتظامی و از جان گذشتگی نیروهای آن است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به ارائه خدمات غیرانتظامی پلیس، گفت: بیش از 13 میلیون گواهینامه ، کارت پایان خدمت و گذرنامه در 6 ماهه نخست امسال صادر شده است.

سردار اشتری به 400 هزار تماس مردمی با سامانه 197 طی این مدت، اشاره کرد و گفت: 90 درصد تماس ها رسیدگی و قالب تماس ها در زمینه تقدیر و تشکر مردم بوده است؛ همچنین همکاران ما در مرکز فوریت های پلیسی 110 پاسخگوی 13 میلیون و 400 هزار تماس شهروندان بوده است.

این مقام عالی انتظامی کشور با اشاره به کاهش 3 درصدی تصافات و تلفات جاده ای در 6 ماهه نخست امسال، بیان داشت: هرچند کشته شدن یک نفر در سوانح رانندگی زیاد است اما امیدواریم شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات و کشته های سوانح رانندگی باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا، بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال، کشفیات کالای قاچاق 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امروز بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است، گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، "پلیس یار مهربان مردم" است.

سردار اشتری با بیان اینکه ناجا با تمام توان آماده برقراری نظم و امنیت برای مردم است، ادامه داد: با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت خواهیم ایستاد.

اوبا اشاره به بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی و تأکید بر مقابله با قاچاق کالا، گفت: مقابله با ورود و عرضه کالای قاچاق مصداق عملی اقدام و عمل در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

سردار اشتری درباره اقدامات ناجا در امر مبارزه با تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی و سنتی، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال، دستگیری معتادان متجاهر 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ناجا وظیفه جمع آوری و دستگیری معتادان متجاهر را بر عهده دارد، گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد در صورت تأمین جا و مکان، ظرف یک هفته تمامی این افراد را از سطح شهرها جمع آوری کند.

سردار اشتری به کاهش 4درصدی جرایم خشن اشاره کرد و گفت: در برخورد با سارقان و جرایم خشن در پلیس آگاهی پرونده ها سریعا و بدون نوبت رسیدگی می شود.

فرمانده ناجا به اقدامات پلیس فتا در برخورد با جرایم فضای مجازی و ورود به حریم خصوصی افراد اشاره کرد و گفت: پلیس فتا آمادگی دریافت شکایت مردم در خصوص ورود به حریم خصوصی را دارد.

این مقام عالی انتظامی کشور به وظایف شورای عالی مجازی در خصوص فضای سایبری اشاره کرد و گفت: این شورا باید همه دستگاه های مسئول در این زمینه را پای کار بیاورد.

سردار اشتری با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، گفت: در این مقوله بیش از 300 مصوبه داریم و بیش از 26 دستگاه در این رابطه وظایفی را برعهده دارند اما از بین این دستگاه ها، تنها نیروی انتظامی بیش از توان خود، وظایفش را انجام داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون