اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148685614

بیرجندی ها آماده سرمایه گذاری در چابهار

کد: 13950712148685614

https://goo.gl/S0Mtq0

، تهران , (اخبار رسمی): هیئت اقتصادی شرکت سامان فولاد بیرجند به چابهار آمده و در جلسه ای مشترک با مدیران سازمان مطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران اعلام آمادگی کردند.

بیرجندی ها آماده سرمایه گذاری در چابهار

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار به نقل از ایسنا، مدیرگمرک و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد در این جلسه با بیان مزیت های سرمایه گذاری در چابهار گفت: معافیت های مالی بیست ساله، حذف عوارض واردات و صادرات و همچنین معافیت از پرداخت 9درصد بر ارزش افزوده از مهم ترین مزیت های منطقه آزاد چابهار است.

محمد میری افزود: شرکت ها می توانند کالاهای خود را بدون عوارض گمرکی به سایر کشور ها و حتی دیگر مناطق آزاد صادر کرده و در انجا به فروش رسانند.

وی چابهار را یکی از سریعترین شهر های درحال رشد در طول یک دهه گذشته دانست و تاکید کرد: در این مدت بیش از 800پروژه عمرانی در چابهار اجرا شده است.

میری ادامه داد: بر همین اساس صنایع تکمیلی نقش پررنگی در اجرای پروژه های چابهار داشتند به طوری که شرکت های سازه های بتنی سال های خوب وپررونقی را تجربه کرده اند.

مدیر کمرگ منطقه آزاد با اشاره به توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان که خرداد امسال به امضای سران سه کشور رسید تصریح کرد: بخشی از بازسازی افغانستان دراین توافق نامه به ایران واگذار شده که شرکت شما می تواند در این فرایند مشارکت کند.

وی به صادرات فولاد هند به افغانستان و سایر کشور های آسیای میانه از راه چابهار نیز اشاره ای کرده و گفت: از آنجایی که هندی ها تمایل دارند فولاد خام خود را در چابهار فراوری کنند،شرکت سامان فولاد می تواند شرکای قدرتمندی را جذب خود کند.

مدیر گمرک منطقه آزاد با بیان اینکه 48درصد هزینه های جاری شرکت ها صرف برق و انرژی می شود خاطرنشان کرد: از آنجایی که تعرفه های برق و انرژی چابهار در مقایسه با هند بسیار پایین است و هندی ها قصد افزایش این تعرفه ها را دارند، شرکت شما می تواند به یکی از قطب های تولید سازه های فلزی شود وبا شرکت های هندی رقابت کند.

همچنین در این جلسه مدیر صنایع منطقه آزاد، چابهار را برای سرمایه گذاری منطقه ای برد-برد دانست وتاکید کرد:11هکتار زمین به صنعت اختصاص داده شده است که 6هزار از هکتار از آن مختص صنایع سنگین است.

اسدی افزود:براساس هدف گذاری شرکت فولاد ملی،چابهار 10میلیون تن فولاد به صورت سالانه باید تولید کند به طوری که در حال حاظر 4شرکت فولاد در دست ساخت است.

به گفته اسدی پروژه راه آهن چابهار-زاهدان،خط لوله گاز ایرانشهر-چابهار وخط اتیلن عسلویه به چابهار از مهم ترین پروژه هایی است که شرکت فولاد سامان می تواند برروی آن حساب باز کند.

مدیرعامل شرکت سامان فولاد نیز80 گفت: درصد ظرفیت کاری این شرکت در سیستان وبلوچستان است، در اوایل کار نگران مشکلات امنیتی بودیم که خوشبختانه تا به حال هیچ مشکلی نداشتیم.

وی سرمایه گذاری در چابهار را با ریسک کم و مزیت بالا دانست و اظهار داشت: در این جلسه افق های تازه ای برای ما باز شد که حجم سرمایه گذاری خود را بالا ببریم و از سازمان در خواست دارم ما را با شرکت های منطقه ارتباط دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]