اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717152645797

هفته پلیس ایران در مسکو گرامی داشته شد

کد: 13950717152645797

https://goo.gl/AbEvqc

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم گرامی داشت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شماری از وابستگان و نمایندگان پلیس کشورهای مستقر در مسکو، نهادهای انتظامی و مقام های وزارت امور خارجه و کشور روسیه برگزار شد.

هفته پلیس ایران در مسکو گرامی داشته شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری پلیس، مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شماری از وابستگان و نمایندگان پلیس کشورهای مستقر در مسکو، نهادهای انتظامی و مقام های وزارت امور خارجه و کشور روسیه در سفارت ایران در مسکو برگزار شد.

در این مراسم، بیش از 50 نماینده پلیس از کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آلمان، لهستان، بلژیک، اوکراین، ژاپن، چک، صربستان و روسیه و همچنین نماینده وزارت خارجه این کشور حضور داشتند.

مهدی سنایی، سفیر ایران در این مراسم گفت: پلیس جمهوری اسلامی در مبارزه با عوامل ناآرامی در کشور و منطقه نقش تعیین کننده ای دارد؛ ثبات ایران به عنوان جزیره امن منطقه به مدد نیروی انتظامی است که نقش بسیار مهمی در مبارزه با مواد مخدر ایفا می کند.سنایی افزود: پلیس جمهوری اسلامی یکی از قوی ترین و کارآمدترین تشکیلات نیروی انتظامی در منطقه است که مانع عبور مواد مخدر از ایران به اروپا می شود.

وی به تلاش های نیروی انتظامی در تامین امنیت ایران و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان یک پدیده بین المللی اشاره کرد و افزود: پلیس ایران کنترل مرزهای شرقی کشور به طول بیش از یک هزار کیلومتر را با تحمل هزینه های هنگفت انجام می دهد و در این راه شمار زیادی شهید داده است.

سفیر ایران، تروریسم و افراط گرایی را دو عامل بی ثبات و ناامن کننده و تهدید جدی برای روسیه، ایران و سایر کشورهای منطقه نام برد و گفت: مسکو و تهران تلاش می کنند از تمامی امکانات برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به منطقه استفاده کنند.

سنایی گفت: امروزه گروه های تروریستی و افراط گرا تحت حمایت برخی کشورها به کشتار مردم می پردازند که نمونه آن در عراق، سوریه و افغانستان است و باید به این کشورها کمک کنیم.

وی درباره روابط ایران و روسیه نیز گفت: همکاری های دو کشور طی چند سال گذشته در تمامی عرصه ها پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

سنایی با بیان اینکه در امور امنیتی، دفاعی و نظامی مشورت های دائمی بین مسئولان دو کشور جریان دارد، اظهارداشت: دبیران شورای امنیت ایران و روسیه مذاکراتی خوب و گسترده ای درباره امنیت منطقه ای داشته اند.

سفیر ایران همچنین به همکاری های امنیتی ایران و روسیه در منطقه اشاره و اظهار کرد: براساس موافقتنامه امضاء شده میان دو کشور که به اجرا در می آید، راه های مبارزه با مواد مخدر، قاچاق انسان، سلاح و تروریسم و افراط گرایی پیش بینی شده که کمک فراوانی به تامین امنیت منطقه کرده و نقش دو کشور را در این عرصه آشکارتر می کند.

سرهنگ فریدون نصیری،نماینده پلیس ایران نیز در این مراسم خطاب به همتایان خود، گفت: هوشیاری و هماهنگی تمامی نهادهای تامین کننده امنیت از جمله نیروی انتظامی سبب شده تمامی تلاش های ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی شکست بخورد.

وی افزود: ایران در منطقه خاورمیانه که اکنون یکی از پرآشوب ترین دوران خود را می گذراند، قرار دارد و شرایط مطلوب امنیتی کنونی در جمهوری اسلامی حاصل تلاش های نیروهای نظامی، امنیتی و ناجا است.

نماینده پلیس ایران همچنین با عظیم خواندن دستاوردهای ایران در عرصه مبارزه با ناامنی، تروریسم به ویژه علیه قاچاق مواد مخدر و گرامیداشت یاد شهدای این عرصه، تاکید کرد: تعهد و مسئولیت مشترک جامعه جهانی برای مبارزه با تروریست ها، گروه های قاچاق مواد مخدر و افراط گرایی مورد تاکید جمهوری اسلامی است.

در ادامه این مراسم، همچنین فیلم پویانمایی از عملکرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فعالیت های شبانه روزی برای تامین امنیت نمایش داده شد.

بودیمیر گاییچ، وابسته صربستان در روسیه نیز در حاشیه این مراسم، ایران را الگوی مهم مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی توصیف کرد.

وابسته صربستان در روسیه با بیان اینکه ایران مبارزه بی امان با مواد مخدر و قاچاقچیان مواد افیونی انجام می دهد، گفت: هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی تا این اندازه، موثر با پدیده قاچاق مواد مخدر برخورد نمی کند، زیرا سال هاست در مکان نخست جهانی مبارزه با این مواد قرار دارد و همزمان بالاترین سطح امنیت در منطقه را برقرار کرده که نقش پلیس در این موفقیت بسیار تعیین کننده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]