اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717152745819

موسسه گردشگری TripBaMa بررسی می کند

آیین های عزاداری ثبت ملی شده استان سمنان

کد: 13950717152745819

https://goo.gl/Roopum

، تهران , (اخبار رسمی): آیین های عزاداری در هر نقطه از ایران رنگ و بوی خاص خود را دارد، استان سمنان نیز از این قاعده خارج نبوده و هر گوشه و کنارش به گونه ای خاص مراسم عزاداری را به جای می آورند. مراسم عزادای این خطه از آنجا جالب و قابل بررسی می شود که 8 نوع عزاداری از استان سمنان تا کنون به ثبت ملی رسیده است.

نگاهی به 8 آیین عزاداری ثبت ملی شده استان سمنان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از موسسه گردشگری TripBaMa،  بوی محرم که به مشام می رسد هر کس به اندازه توان خود ارادت خود را به خانداناهل بیت نشان می دهد؛ یکی تکیه می بندد،  دیگری نذری می پزد وشخصی دیگر خادم عزادار امام شیعیان می شود. این آیین عزاداری اما هر کجا از ایران رنگ و بوی خاص خود را دارد.استان سمنان  نیز از این قاعده خارج نبوده و هر گوشه و کنارش به گونه ای خاص ا مراسم عزاداری و ادای احترام را به جای به امام حسین (ع) و شهدای کربلا می آوردند. جالب است بدانید فقط 8 نوع عزاداری از استان سمنان تا کنون به ثبت ملی رسیده است.

آیین نخل گردانی تکیه جهادی

اوج سوگواری عزاداران حسینی در سمنان برگزاری آئین ویژه ‘نخل گردانی تکیه جهادیه’ است،آئین نخل گردانی تکیه جهادیه سمنان با سابقه ای بیش از 100 سال با شور و نوای خاصی همزمان با تاسوعای حسینی برگزار می شود. در این مراسم نخل هایی را از محله های نزدیک در تکیه به هم می پیوندند و با فریاد یا حسین و یا ابالفضل دور تکیه گردانده می شوند.

آیین نخل گردانی مهدیشهر

مراسم نخل گردانی مهدیشهرهمزمان با روز ششم محرم، در حسینیه اعظم مهدیشهر با مرثیه سرایی به زبان محلی برگزار می شود، این نخل با پارچه های سبز رنگ پوشانده می شود و در روز نهم محرم همزمان با روز تاسوعا، پس از گرداندن در شهر به بالای کوهی موسوم به ‘کوه تاسوعا ‘ برده می شود. مردم مهدیشهر در بالای این کوه به عزاداری می پردازند و پس از غروب آفتاب به پایین کوه می آیند و پارچه های سبز نخل را با پارچه های سیاه تعویض کرده و به اصطلاح نخل را برای روز عاشورا سیاه پوش می کنند. اگر قصد بازدید از مراسم نخل گردانی را دارید می توانید مهدی شهر سمنان را در برنامه سفر تعطیلات خود جای دهید.

آیین شاطری

نهم و دهم محرم، مردان روستای جزن دامغان با پوشیدن لباس شاطری (لباس مخصوص نانوایان) از ساعت شش صبح در آئینی شروع به فراخوانی سایرین برای دیدن ویدئو و عکس ها و همچنین ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها