اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154145614

تحولات راهبردی و اقتصادی در منطقه آزاد چابهار

کد: 13950717154145614

https://goo.gl/O4Skue

، تهران , (اخبار رسمی): منطقه آزاد تا پایان سال‌جاری شاهد تحولات عظیمی در راستای اشتغال‌زایی و افتتاح صنایع راهبردی خواهد بود.

تحولات راهبردی و اقتصادی در منطقه آزاد چابهار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نخستین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در چابهار اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید برای مناطق آزاد کشور بازتعریف ماموریت‌های مناطق آزاد با هدف رشد و توسعه بیش از پیش این مناطق بود.

وی افزود: قبل از پایان سال‌جاری کارگاه بزرگ صنایع پتروشیمی را در منطقه آزاد چابهار عملیاتی خواهیم کرد.

او ادامه داد: با راه‌اندازی سه شهرک بزرگ و تخصصی صنایع تبدیلی خرما، برنج و شهرک تولید لوازم و تجهیزات پزشکی یک تحول بزرگ در اشتغال پایدار و مولد در راستای فرآوری محصولات و جلوگیری از خام فروشی و هدر رفت محصولات کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی فراهم نبودن زیر ساخت‌ها را اصلی‌ترین عامل عدم موفقیت مناطق آزاد در راستای توسعه پایدار و انجام ماموریت‌های محوله برشمرد و افزود: قبل از ایجاد یک منطقه آزاد باید بسترهای ارتباطی و توسعه‌ایی آن منطقه ایجاد و مهیا شده و بعد منطقه آزاد ایجاد شود.

کردی بیان کرد: موارد فوق یکی از دلایلی است که مناطق آزاد در کشورهای همجوار با عمر کمتر از ما؛ در امر مناطق آزاد بسیار موفق‌تر بوده‌اند.

وی گفت: چابهار به عنوان پیشانی و ورودی کشور ما به آب‌های آزاد ظرفیتی دارد که از دید هیچ تحلیل‌گری پوشیده نیست.

این مسؤول ادامه داد: موقعیت استراتژیک چابهار با وجود بندر شهید بهشتی و طرح توسعه که در این بندر در حال انجام است، شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی افزود: نگاه مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم و اینکه از این سواحل به عنوان یک گنج پنهان یاد کردند، سبب شد نگاه مسؤولان بیش از پیش به این مناطق معطوف شود.

کردی بیان کرد: ماموریت اصلی منطقه آزاد چابهار، حمل و نقل و ترانزیت، پتروشیمی، انرژی، بسته‌بندی مواد غذایی، فولاد و صادرات است که خوشبختانه در سه سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه استقرار این زیرساخت‌ها انجام شده است.

راه‌اندازی سه شهرک صنعتی در منطقه آزاد چابهار

وی افزود: راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی خرما را در چابهار برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در نیمه دوم آذر ماه فاز یک آن آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار یادآور شد: محصول خرما از بسته‌بندی تا خوراک دام برنامه‌ریزی شده است که استفاده شود و این خود در زندگی و اقتصاد مردم بلوچستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

این مسؤول ادامه داد: 15 واحد فرآوری ثبت شده برنج داریم که حدود 7 واحد از آنها فعال هستند هر واحد فرآوری برنج تا 71 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی گفت: شهرک تولید لوازم و تجهیزات پزشکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و رایزنی‌های لازم با کارشناسان مربوطه انجام شده است، امیدواریم هر سه شهرک امسال افتتاح شود.

کردی در زمینه تولیدات خودرو در منطقه آزاد چابهار افزود: برنامه‌ریزی می‌کنیم به سمت تولید خودروهای صنعتی و خاص که در جاهای دیگر تولید می‌شود برویم و در این زمینه بازار هدف ما ایران نیست.

رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار بیان کرد: به دنبال ماموریت‌های جدید نیستیم و تلاش می‌کنیم به بهترین نحو ماموریت‌های فعلی را پیش ببریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]