کد: 13950717154175625

راهکار استاندار بصره برای فعالیت مشترک اقتصادی

منطقه آزاد مشترک میان دو استان خوزستان وبصره

کد: 13950717154175625

https://goo.gl/xOQwQd

، آبادان , (اخبار رسمی): استاندار بصره در دیدار با نماینده ولایت فقیه در استان خوزستان گفت: به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان خوزستان و بصره و تعاملات اقتصادی بیشتر، راه اندازی یک منطقه آزاد مشترک بین دو استان می تواند بسیار راهگشا باشد.

راهکار استاندار بصره به منظور فعالیت مشترک اقتصادی

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از خبرگزاری ایرنا، ماجد مهدی النصراوی در دیدار با نماینده ولی فقیه درخوزستان به برنامه های استان بصره، به منظور رونق اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: استان خوزستان و بصره اشتراکات زیادی دارند که انتظار می رود این شرایط باعث برقراری ارتباط هرچه بیشتر دو استان در زمینه های مختلف اقتصادی شود.

وی افزود: در گذشته تفاهم نامه هایی به منظور برقراری ارتباط با این استان در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری منعقد شده بود که ما سعی داریم تا آنها را پیگیری کنیم.

استاندار بصره ادامه داد: یکی ازمهمترین تفاهم نامه ها، ایجاد خط ریلی خرمشهر – بصره است که این پروژه روند خوبی داشته و امید است به زودی شاهد بهره برداری از این خط راه آهن باشیم.

وی بیان کرد: خوزستان نسبت به برخی از شهرهای عراق به بصره نزدیک تر است و نیاز است این استان و بصره در زمینه های اقتصادی فعالیت مشترک بیشتری داشته باشند.

استاندار بصره به همراه یک هیئت چند نفره به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه های اقتصادی روز چهارشنبه وارد استان شد و با نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، دیدار کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.